Cabinetul Federal al Germaniei a aprobat Planul de Infrastructura de Transport (BVWP) 2030 care include 1,000 de proiecte cu o valoare totala de 269,6 miliarde de euro. 112,3 miliarde de euro vor fi alocate proiectelor feroviare.
In cadrul Planului de Transport, 49,3% sunt proiecte rutiere, 41,6% proiecte de transport feroviar si 9,1% proiecte pentru caile navigabile. Prioritatile proiectelor sunt clasificate in planul de prioritati la nivel national care are ca scop inlaturarea congestiei de pe retea.
Conform conceptului prioritatilor nationale, noile proiecte de constructii sunt marcate ca prioritate de gradul 1 (VB), proiecte care au ca scop eliminarea congestiei marcate ca VB-E.
Planul Federal de Infrastructura de Transport defineste caile rutiere, liniile de cale ferata si caile navigabile catre care vor merge investitiile Guvernului Federal pana in 2030..
BVWP 2030 stabileste 5 puncte principale:
– O perspectiva financiara clara: unde fondurile si proiectele sunt sincronizate astfel incat sa poata fi implementate toate proiectele prioritare pana in 2030;
– Intretinere structurala inainte de constructie si modernizare: 70% din suma totala alocata va fi folosita pentru intretinerea infrastructurii. Comparativ cu planul BVWP 2003, aceasta este o crestere de 56%.
– Consolidarea axelor principale: acest punct include principalele axe si noduri pentru cresteres performantei retelei.
– Eliminarea congestiei: investitiile se vor concentra pe reducerea aglomerarilor pe coridoarele mari pentru optimizarea fluxului de trafic. Conform acestui plan, vor fi eliminate problemele de congestie pe 800 de km de cale ferata.
– Participarea publicului: aceasta este prima data cand BVWP permite cetatenilor sa participe la propunerile de proiecte.