Germania aproba constructia tunelului Fehmarnbelt

In data de 6 februarie, compania Femern A/S a primit aprobarea din partea Germaniei pentru tunelul Fehmarnbelt in Kiel. Astfel, Femern poate sa sugereze modificari de continut in documentatia proiectului.
„Este un pas foarte important pentru noi pe masura ce lucram la realizarea tunelului Fehmarnbelt, acest lucru demonstandu-ne ca proiectul este o prioritate in Schleswig-Holstein,”, a declarat Claus F. Baunkjær, CEO Femern A/S. Aprobarea din partea Germaniei se refera exclusiv la lucrarile de constructii de pe teritoriul Germaniei. Activitatile din Danemarca sunt reglementate de Legislatia Daneza privind Constructiile pentru proiectul Fehmarnbelt. Solicitarea de aprobare a reglementarii pentru partea germana a proiectului Fehmarnbelt a fost inaintata pentru prima data in octombrie 2013 autoritatii germane de aprobare, Directoratul Rutier Schleswig-Holstein din Kiel (LBV Kiel).
Constructia tunelului Fehmarnbelt a fost organizata astfel incat sa fie construite mai intai un nou atelier de lucru la Rødbyhavn pe Lolland si o fabrica in care sa fie realizate 89 de elemente ale tunelului care vor fi principalele componente ale tunelului subacvatic.
Constructia atelierului din Rødbyhavn, unde se va afla fabrica in care vor fi produse elementele tunelului, este in plina desfasurare. In martie 2018, partidele politice care sustin proiectul legaturii Fehmarnbelt in Parlamentul Danez au incheiat un acord politic pentru inceperea activitatilor premergatoare concrete pentru dezvoltarea centrului din Rødbyhavn. Aceste activitati sunt finantate ca parte a proiectului general si includ masurile de mediu, studiile arheologice, precum si instalarea unui sistem de electricitate si alimentare cu apa in zona de productie a centrului din Rødbyhavn pe Lolland.
Tunelul Fehmarnbelt va fi un tunel subacvatic de 18 km intre Rødbyhavn pe Lolland si insula germana Fehmarn. Bugetul total al proiectului este de 7 miliarde de euro (52,6 miliarde coroane daneze). In cadrul proiectului, vor fi construite o autostrada cu patru linii si doua linii de cale ferata electrificata. Odata finalizat, dupa 8,5 ani, calatoria intre Danemarca si Germania va dura 10 minute cu masina si 7 minute cu trenul care va circula cu o viteza maxima de 200 km/h.