miercuri, iulie 10, 2024
spot_img

GDC asigură finanțarea integrală pentru proiectul tunelului Hudson

Gateway Development Commission (GDC) a semnat un acord de finanțare integrală (FFGA) cu Federal Transit Administration (FTA) pentru o finanțare federală de 6,88 miliarde de dolari pentru proiectul tunelului Hudson (HTP) și a încheiat împrumuturi RRIF (Railroad Rehabilitation and Improvement Financing) de la Build America Bureau în valoare totală de 4,06 miliarde de dolari pentru finanțarea părții locale a proiectului.

Prin aceste acțiuni, GDC a asigurat întregul angajament de 16 miliarde de dolari necesar pentru finalizarea HTP. Aceasta include 12 miliarde de dolari în finanțare federală – cel mai mare angajament de finanțare federală pentru un proiect de transport feroviar din istoria modernă.

„Ziua de astăzi marchează o etapă importantă pe calea asigurării succesului celui mai vital proiect de infrastructură al națiunii noastre.” Datorită leadership-ului partenerilor noștri, atât din Congres, cât și de peste Hudson, guvernul nostru federal va acoperi peste 70% din costul total al proiectului Gateway Tunnel. În timp ce principala arteră a economiei națiunii noastre continuă să fie împinsă la limită, suntem acum cu un pas mai aproape de transformarea infrastructurii vechi de 100 de ani de sub râul Hudson. New Jersey mulțumește administrației Biden-Harris pentru realizarea acestei investiții esențiale, astfel încât sistemul de transport al regiunii noastre să poată susține un nou secol de leadership american.”
– Phil Murphy, guvernatorul statului New Jersey.

Se preconizează că proiectul va crea 95 000 de locuri de muncă și aproape 20 de miliarde de dolari în activitate economică.

„Orașul New York este centrul economic și cultural al națiunii. Proiectul tunelului Hudson este esențial pentru a oferi un transport feroviar modern milioanelor de oameni care călătoresc în fiecare zi spre și dinspre oraș și pentru a garanta că regiunea metropolitană New York continuă să prospere”, a declarat Alicia Glen, comisar și copreședinte al GDC New York

„Noul tunel de pe râul Hudson va supraîncărca conexiunile feroviare din regiunea noastră și din țară, îmbunătățind și extinzând serviciile feroviare în moduri la care am putut doar să visăm în trecut. Sărbătorim astăzi această piatră de hotar datorită numeroșilor lideri și parteneri care au venit împreună pentru un viitor mai bun. Mulțumesc președintelui Biden, secretarului Buttigieg, senatorului Schumer și susținătorilor din Congres, inclusiv delegațiilor New York și New Jersey, precum și partenerilor noștri de la GDC și New York și New Jersey, inclusiv NJ TRANSIT și Autoritatea portuară.”
– Tony Coscia, președinte al Consiliului Amtrak și vicepreședinte al GDC

Proiectul tunelului Hudson va fi finalizat până în 2038

HTP va elimina unul dintre cele mai mari riscuri de avarie de pe coridorul de nord-est prin construirea a două șine suplimentare și reabilitarea tunelului North River existent, rezultând patru șine moderne între New York și New Jersey.
Noul tunel va fi în funcțiune până în 2035, iar reabilitarea completă a tunelului existent va fi finalizată până în 2038.
Costul total de 16 miliarde de dolari al HTP va fi împărțit 70/30 între guvernul federal și partenerii locali ai proiectului: New York, New Jersey și Autoritatea portuară din New York și New Jersey (PANYNJ).
Acest acord permite partenerilor locali să economisească mai multe miliarde de dolari în comparație cu planul inițial de împărțire a costurilor proiectului în proporție de 50/50.
FFGA semnat reprezintă un angajament din partea FTA de a furniza 6,88 miliarde de dolari pentru HTP prin programul New Starts Capital Investment Grant (CIG). Aceasta este cea mai mare subvenție din istoria programului CIG și cea mai mare sursă unică de finanțare pentru HTP.
De asemenea, guvernul federal s-a angajat să contribuie cu 3,8 miliarde de dolari la proiect prin intermediul programului Federal-State Partnership for Intercity Passenger Rail (FSP) al USDOT, 292 de milioane de dolari din programul Mega Grant al Bipartisan Infrastructure Law și 25 de milioane de dolari prin programul Rebuilding American Infrastructure with Sustainability and Equity (RAISE). Amtrak contribuie cu încă 1 miliard de dolari.
Împrumuturile RRIF cu dobândă redusă pe care GDC le-a încheiat vor finanța partea locală a proiectului. Aceste trei împrumuturi, în valoare totală de 4,06 miliarde de dolari, reprezintă cel mai mare împrumut agregat acordat de USDOT prin programul RRIF.
Construcția HTP a început pe ambele maluri ale râului Hudson în noiembrie 2023 și se așteaptă să creeze 95 000 de locuri de muncă și să genereze o activitate economică de 19,6 miliarde de dolari.
În New Jersey, proiectul Tonnelle Avenue Bridge and Utility Relocation construiește un nou pod rutier pentru a permite o conexiune la noul portal al tunelului și un punct de acces pentru mașinile de forare a tunelurilor.
În Manhattan, se lucrează la proiectul Hudson Yards Concrete Casing Section 3 (HYCC-3)
care va păstra un drept de trecere a căii ferate pentru a lega noul tunel Hudson de New York Penn Station. Măsurile luate astăzi permit, de asemenea, GDC să avanseze cu lucrările de construcții grele și de forare a tunelurilor.
Construcțiile grele vor începe în săptămânile următoare cu proiectul HRGS (Hudson River Ground Stabilization), care va stabiliza albia râului Hudson pe malul Manhattanului pentru a permite mașinilor de forat tuneluri să sape noul tunel.
Până la sfârșitul anului 2024, GDC va fi atribuit contracte pentru activități de construcție în valoare de peste 5 miliarde de dolari, inclusiv contracte pentru construirea unor secțiuni ale tunelului care trec prin Palisades în New Jersey și prin zidul de protecție din Manhattan, sub Hudson River Park, și va fi comandat prima mașină de forat tuneluri.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole