VIDEO Ludovic Orban vrea doar gardurile lui Traian Băsescu, nu și pe cele ale Gabrielei Firea

11 februarie 2020

Premierul demis și desemnat Ludovic Orban a revenit pe tema separării liniilor de tramvai de traficul auto și a sugerat că vrea doar gardurile lui Traian Băsescu, nu și pe cele ale Gabrielei Firea. ”Scandalul gardurilor” a ținut agenda sfârșitului săptămânii trecute, cu contre dure între Orban și Firea.

Adrian Bărbulescu

gardurile lui Traian Băsescu Gabriela Firea și Traian Băsescu primarii Capitalei pentru tramvaie

”Nu m-am supărat pe gardurile din București. Cu siguranță vrem să le scoatem, gardurile alea sunt o prostie, nu fac altceva decât să îngreuneze traficul, care generează niște consecințe extrem de negative asupra traficului.S-a vorbit despre garduri pentru că mi-a răspuns primarul general pe tema gardurilor, pentru că pe alte teme nu putea să-mi răspundă. Sunt de acord să stabilești o separație între calea de rulare pe unde merg autovehiculele și tramvai acolo unde există infrastructură de tip tren, cum e pe linia 41, unde e ca și trenul, ai infrastructura suport pentru linia de tramvai deasupra”, a spus marți Ludovic Orban la Gândul Live.

Președintele PNL spune că românii se vor civiliza în timp

Întrebat dacă nu se vor crea blocaje ale tramvaielor după scoaterea gardurilor, premierul demis și desemnat a răspuns: ”Uitați-vă cum e în marile capitale. Nu suntem diferiți de ceilalți. Suntem europeni, suntem români și cine nu-i civilizat se civilizează în timp. Unde e cea mai mare aglomerație? E în centru. Ca să eviți aglomerația, se dezvoltă tangențiale, inele de circulație. Prin pasaje. Există măsuri care nu s-au pus în practică. Al doilea inel circular e prevăzut, dar nu s-a construit nimic. Trebuie lărgită la patru benzi centura Bucureștiului. Noi nu am avut primari la Capitală în ultimii 12 ani, am avut gargaragii”.
Urmăriți începând de la minutul 34 al clipului video

Gardurile lui Traian Băsescu, amplasate în 2002

Din declarațiile sale reiese clar că Ludovic Orban vrea doar gardurile lui Traian Băsescu, nu și pe cele ale actualului primar general, Gabriela Firea.

În 2002, pe vremea când primar general era Traian Băsescu, s-a făcut modernizarea căii de rulare a tramvaiului 41 și separarea ei cu garduri de carosabil, soluție propusă de Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA). Așa apare în București conceptul de ”metrou ușor” pe cei 10,8 km ai liniei care leagă Piața Presei Libere de Ghencea, care au fost refăcuți de la zero în doar un an de zile.

Gardurile Gabrielei Firea sunt tot ideea lui Gheorghe Udriște

După 14 ani, la Primăria Capitalei vine Gabriela Firea, care își alege același consilier pe infrastructură ca Traian Băsescu – inginerul Gheorghe Udriște, fost director general al Metrorex.

Udriște încearcă să o convingă pe Firea să monteze garduri separatoare la liniile de tramvai. Inițial, Gabriela Firea respinge ideea, din aceleași considerente ca Adriean Videanu (teama de a deconta electoral nemulțumirea șoferilor), însă în cele din urmă este de acord. Se montează garduri pe linia lui 21, pe Calea Moșilor și Șoseaua Colentina.

CITEȘTE și ANALIZĂ Asemănările dintre Gabriela Firea și Traian Băsescu. Temerile lui Adriean Videanu

Proiectul se dovedește a fi unul de succes, așa că este extins la linia 1, pe inelul central al Capitalei. În total, 11 linii de tramvai sunt dotate cu garduri (multe porțiuni fiind comune), iar viteza vehiculelor electrice de transport în comun crește. Trebuie menționat faptul că montarea de garduri separatoare la liniile de tramvai este singurul proiect palpabil al Gabrielei Firea în domeniul infrastructurii pe șină care și-a arătat efectele pozitive la nivelul Bucureștiului.

”Scandalul gardurilor” a ținut agenda sfârșitului de săptămână

”Scandalul gardurilor” a fost iscat de președintele PNL, Ludovic Orban, care a declarat sâmbătă, cu prilejul conferinţei de alegeri a PNL Bucureşti, că gardurile separatoare pentru liniile de tramvai trebuie să fie date jos, pentru că reprezintă ”o bătaie de joc pentru Capitală”.

Peste nici 24 de ore, a venit replica Gabrielei Firea: ”În toate marile capitale europene sunt garduri separatoare pentru liniile de tramvai. Poate nu e estetic, poate nu sunt atât de frumoase ca o clădire interbelică, dar sunt utile. Cetățenii care circulă cu tramvaiul sunt mulțumiți, pentru că cei cu mașinile personale stau în trafic, în timp ce ei ajung la timp la destinație. Durata călătoriei s-a înjumătățit”.