duminică, ianuarie 26, 2025
spot_img

Gara de Nord din Paris are autorizația de construcție blocată. Proiectul de modernizare, în întârziere

Ambițiosul proiect prin care Gara de Nord din Paris trebuia să-și tripleze suprafața până în 2023 are autorizația de construcție blocată. Constructorul se arată optimist, însă sunt slabe șanse ca lucrările să fie gata înainte de Jocurile Olimpice din 2024.

Gara de Nord din Paris

Comisia Departamentală de Amenajare Comercială (CDAC) a dat un aviz negativ extinderii cu 16.321 mp a spațiilor comerciale situate în incinta Gării de Nord. Or această extindere este una dintre componentele transformării prin care urmează să treacă gara, un proiect gigantic care ar trebui să fie gata până în 2024, pentru Jocurile Olimpice de la Paris.

Derulată de o asociere între Auchan, prin subsidiara sa Ceetrus (66%) și SNCF Gares & Connexions (34%), modernizarea Gării de Nord va trebui să permită, pentru suma de 600 milioane de euro, triplarea suprafeței până în 2023, ajungându-se la un spațiu total de 100.000 mp pentru a face față creșterii traficului. Proiectul prevede adăugarea unui corp separat de clădire, pentru a separa plecările de sosiri. În paralel, spațiile comerciale și de servicii trebuie să se extindă, în special în zona restaurantelor, notează Le Figaro.

Gara de Nord din Paris mai are de așteptat până în noiembrie pentru un nou aviz

Ei bine, tocmai această latură comercială nu a fost pe placul CDAC, o comisie care trebuie să se pronunțe asupra principalelor proiecte comerciale. Ea este prezidată de prefect și e compusă din aleși locali și de experți în materie de urbanism. Avizul său negativ are o consecință concretă: prefectul nu poate emite o autorizație de construcție.

În cazul modernizării gării, solicitarea de autorizație de construcție a fost depusă în primăvară, iar asocierea, denumită StatioNord, miza pe o eliberare rapidă a documentului, pentru a începe lucrările înainte de sfârșitul anului în curs.

”Avizul CDAC nu afectează calendarul proiectului. Am anticipat și integrat acest tip de decizie administrativă în planificarea noastră generală”, dă asigurări societatea. Reglementările în vigoare prevăd un termen de o lună de zile după care se poate depune un recurs, urmat de alte patru luni în care se poate lua o nouă decizie. În momentul de față, societatea se bazează pe o nouă decizie până la finele lunii noiembrie, urmată de o autorizație de construcție la finele lui 2019 sau la începutul anului viitor, în cel mai rău caz.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole