GALERIE FOTO. Peroanele de la tramvai, pericole publice

29 iunie 2020
Accesul persoanelor cu dizabilități în stațiile de tramvai, dar și siguranța călătorilor ce așteaptă tramvaiele, sunt necorespunzătoare, afirmă reprezentanții Asociației Metrou Ușor, într-o postare pe o pagină de socializare.
Asociația Metrou Ușor postează și fotografii ale unor stații de tramvai ce nu corespund.  Rampa înclinată, gardul de protecție și copertina nu ar trebui să lipsească din nicio stație, spune AMU.
Redăm opiniile Asociației, disponibile aici:
„În ultima vreme am vorbit despre şinele periculoase de tramvai, dar iată că nici refugiile de aşteptare nu o duc mai bine. Multe peroane sunt într-un stadiu avansat de degradare, punând în pericol siguranța călătorilor şi îngreunând accesul celor cu deficiențe locomotorii, sau al celor cu cărucioare pentru copii.
Nici măcar unele modernizări nu se ridică la standardele europene. În 2019, STB a reconstruit peroanele de pe Str. Barbu Văcărescu, unde tramvaiul 5 nu mai circulă încă din 2017. Nu știm de ce a fost o prioritate modernizarea peroanelor unei linii suspendate, în defavoarea unora utilizate zilnic de mii de călători. Însă, știm cu siguranță că nici noile peroane nu respectă Normativul 51 și dreptul persoanelor cu dizabilități de a utiliza transportul public cu tramvaiul, întrucât acestea nu au fost dotate cu rampe.  Alte inițiative ale primăriilor sectoarelor 3 şi 4 s-au soldat cu acelaşi eşec. Normativul 51 interzice bordurile mai înalte de 2cm în zonele de acces. Peroanele mult prea înguste și lipsa copertinelor sunt, de asemenea, factori de pericol și disconfort.
O inițiativă bună, dar care nu a fost dusă la bun sfârşit, este dotarea mai multor stații vechi şi periculoase cu garduri de protecție, astfel încât călătorii să nu rişte să ajungă pe carosabil în fața maşinilor. În acest sens, Asociația “Metrou Uşor” solicită continuarea instalării de garduri de protecție în toate stațiile periculoase, ca măsură temporară până la modernizarea completă a acestora, precum și repararea peroanelor degradate și dotarea acestora cu rampe înclinate”. (D.C.)