GALERIE FOTO. Electroputere VFU Pașcani și-a îmbrăcat automotorul în straie naționale

24 iunie 2020

Producătorul de material rulant a găsit un mod inedit de a marca Ziua Universală a Iei. A decorat primul său tren, aflat în faza de testare, cu motive populare, întâlnite și pe frumoasele ii naționale.

Mai multe fotografii au fost postate miercuri de către patronul Eletroputere VFU, Gruia Stoica,  pe pagina sa de socializare. „Automotorul Diesel Multiple Unit-DMU produs de Electroputere VFU Pașcani s-a îmbrăcat în straie tradiționale pentru a sărbători Ziua Universală a Iei. Sunt tare mândru de echipa de la Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului GRAMPET, care a reușit să pună pe șine această minunăție de tren. Am toată încrederea că automotorul DMU va trece cu brio și de ultima etapă de testări și va contribui la modernizarea transportului feroviar de călători din țară noastră și nu numai. Felicitări echipei!”, spune Gruia Stoica.

Ansamblul este un DMU din 3 vagoane cu viteză maximă de 120 kilometri la oră. Testele oficiale au început în septembrie la CTF Făurei unde viteza maximă a tinsă a fost de 160 kilometri la oră. Testele aplicate au fost de tractiune și frânare.

Poate atinge o viteză maximă de circulaţie de 120 km/h și are o capacitate totală de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142). Dotările includ toalete ecologice, inclusiv unități special amenajate și echipate pentru persoanele cu dizabilități locomotorii sau mobilitate redusă, sisteme de aer condiționat, Wi-Fi și prize de alimentare, sisteme vizuale de informare a călătorilor, prin ecrane care indică destinația, următoarea oprire, timpii de întârziere sau alte informații relevante.

Cine este Electroputere VFU

Electroputere VFU este urmașa fostelor ateliere CFR înființate la Pașcani în 1869, prima unitate de acest profil organizată în România. Din 1968, atelierele s-au transformat în Uzina Mecanică de Material Rulant, funcționând sub această denumire timp de doi ani, iar din 1970, s-a apelat la titulatura de Întreprinderea Mecanică de Material Rulant, denumire care a fost păstrată până în 1991. În octombrie 1991, prin Hotărâre de Guvern, s-a înființat SC “Remar” SA Pașcani, prin preluarea integrală a patrimoniului IMMR Pașcani, unitatea organizându-se, din 1992, în societate pe acțiuni, având ca obiect principal de activitate producția și repararea mijloacelor de transport feroviar și a materialului rulant. În octombrie 2004 “Remar” SA s-a privatizat, pachetul majoritar de acțiuni fiind cumpărat de către Grupul Feroviar Român.

Grupul este unul dintre continuatorii tradiției de fabricare a materialului rulant în România.

GFR, prezent și în patria locomotivelor

La Craiova GFR a cumpărat, la finele lui 2012, producătorul de locomotive, fosta Divizie de Vehicule Feroviare și Urbane- DVFU, care a fabricat de-a lungul timpului peste 1.000 de locomotive electrice și peste 3.000 de locomotive Diesel electrice. Grupul Grampet a vrut să cumpere divizia de locomotive cu tot cu terenul și halele aferente, însă acest lucru nu a fost posibil, pentru că acolo începuse deja construcția primului mall din Craiova. Toate utilajele au fost mutate peste drum, la Reloc, o altă societate pe care Grupul Grampet o salvase de la închidere și vânzare la fier vechi.

Prima locomotivă fabricată la Craiova

Acum, reparatorul de locomotive Reloc SA este cea mai importantă companie din zona reparațiilor și modernizării de locomotive din România. Prin cumpărarea fabricii Reloc SA Craiova, Grupul Grampet a putut să-și consolideze activitatea de reparații de locomotive și material rulant. La doi ani de la preluarea afacerii, a apărut și prima locomotivă fabricată la Craiova de către Electroputere VFU – Reloc. Noua locomotivă diesel de 1250 CP a fost realizată în parteneriat cu producătorul american Caterpillar.

Fabrica de la Craiova are o capacitate de trei locomotive pe lună, existând deja un precontract în Europa de Vest pentru opt unități. Locomotiva Terra Nova este destinată serviciului de manevră grea şi transportului de marfă şi poate rula pe linii de cale ferată cu ecartament îngust, normal sau larg, putând fi utilizată în majoritatea sistemelor feroviare.“Reloc SA și Electroputere VFU Craiova sunt un stindard al tradiției feroviare românești, sunt un simbol al economiei românești, reprezintă interesele naționale peste graniță, culegând recunoștința și aprecierea clienților internaționali prin calitatea și capabilitățile produselor ce ies pe porțile celor două fabrici”, spunea recent Grațian Călin, președintele Consiliului de Administrație al Reloc SA. (D.C.)