spot_img
miercuri, februarie 8, 2023
spot_img

GALERIE FOTO: Cum vede Banca Mondială integrarea urbană a infrastructurii feroviare la Oradea

Banca Mondială și Autoritatea pentru Reformă Feroviară au prezentat marți propuneri de regenerare urbană în jurul stațiilor din zona Oradea. Propunerea este inclusă în Ghidul de valorificare și regenerare durabilă a activelor urbane ale Căilor Ferate Române.
Propunerile prevăd valorificarea activelor feroviare din Oradea, centrul urban al Zonei Metropolitane Oradea, ca declanșator al regenerării urbane pe suprafețe mari.
Autorii ghidului consideră că Oradea se află într-o poziție favorabilă, beneficiind de suprapunerea investițiilor în rețeaua majoră de infrastructură feroviară (dublarea și electrificarea căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor), dezvoltarea unui nod de marfă intermodal în apropierea gării Episcopia Bihor, dezvoltarea de infrastructuri rutiere regionale care încurajează dezvoltarea zonei urbanizate spre Vest, intenția de implementare a unui tren metropolitan de către autoritatea publică locală și existența unui Plan Urbanistic General în care se propun suprafețele din vecinătatea rețelei feroviare pentru regenerare și reconversie funcțională.


La nivelul Zonei Metropolitane, rețeaua de căi ferate este formată din următoarele linii: M300 Bucuresti – Cluj Napoca – Budapesta – autostrada propusa pentru dublare si electrificare; M310 spre Arad – Timișoara – cale ferată simplă neelectrificată, în folosință; M402 Satu Mare – cale ferată simplă neelectrificată, în folosință; Cheresig M314 – singura cale neelectrificata, neutilizata în prezent; Băile Felix M312 – cale ferată simplă neelectrificată, neutilizată în prezent.


Zonele cu potențial ridicat de dezvoltare sau regenerare urbană sunt situate la intersecția rețelelor de cale ferată și a celor ale infrastructurii metropolitane majore. Acestea sunt evidențiate în planul de mai jos. Pentru identificarea acestora sunt necesare, în prealabil, bunurile deținute ale administrației publice, de stat, județene sau locale, ținând cont de posibilitatea de investiții din fonduri publice și de intervenție cu finanțare externă.
Printre multiplele opțiuni, sunt evidențiate în această documentație patru situații cu potential ridicat: Episcopia Bihorului, Depou (la nord de Gara Oradea), Oradea Vest – Ioșia și Oradea Est. Acestea sunt situate în intravilanul municipiului Oradea și sunt zonele cu cele mai mari suprafețe de infrastructură feroviară proprietate publică. Detalierea cuprinde exemple de mobilare arhitecturală la nivelul activelor în proprietate publică, dar și o estimare a impactului realizat la nivelul întregii zone, inclusiv activele private.

Ultimele Articole