Forumiștii de la Asociația Pro Infrastructura au efectuat o documentare pe traseul lucrărilor de modernizare a lineii de cale ferată Arad (km 614) – Simeria. Ei prezintă fotografii de pe șantier dar și propriile estimări privind închiderea lucrărilor.
Este vorba de loturile 2a, 2b, 2c și 3 ce s eîntind între Arad și Simeria. „În esență, vorbim de modernizarea a 4 loturi de cale ferată dublă electrificată în lungime totală de 141 km cu 7,6 miliarde de lei fără TVA. Contractele au fost semnate în 2017, iar lucrările au debutat în 2018, pe hârtie termenul de finalizare fiind de 3 ani”, afirmă ei. Informațiile au fost prezentate pe situl de socializare a Asociației, disponibil aici.
Ce stadii de execuție sunt
Pe segmentul 2a, km 614-Bârzava, stadiul fizic se apropie de 50%. În 2020 se dorește lansarea pe poziție a unui pod peste Mureș, o operațiune extrem de spectaculoasă. Constructorul intenționează deschiderea în 2020 a unei secțiuni de 18 km între KM 614 și Radna pe linie nouă.
Pe sectorul 2b, Bârzava-Ilteu, progresul în teren este similar cu al primului. Sunt săpați 150 de metri din cei 600 ai tunelului de la Bătuța și în 12 luni se urmărește străpungerea completă, fiind necesare consolidări speciale ale bolții. Și aici s-ar putea lansa un pod peste Mureș până la sfârșitul anului.
Tronsonul 2c, Ilteu-Gurasada, a ajuns la aproximativ 30%. Cea mai spectaculoasă și grea porțiune este Sălciva-Tisa unde avem două tuneluri și o polată în lungime totală de 1,2 km. S-a început timid consolidarea versantului în preajma polatei și drumul de acces spre primul tunel.
Ultimul lot, 3, Gurasada-Simeria, a atins 40% avans fizic. Și aici avem structuri majore, cum sunt cele trei poduri consecutive peste Mureș din zona Brănișca. În curând vor începe lucrările în complexul feroviar Simeria prin reconstrucția liniilor 7-10. Se dorește deschiderea circulației pe fir dublu nou între Mintia și Deva în 2020, urmând cel mai probabil în 2021 sectorul Deva-Simeria.
„După mobilizarea antreprenorilor pe care am văzut-o în teren și blocajele birocratice rămase de rezolvat, avem speranțe că tronsoanele 2a și 2b vor fi gata la sfârșitul lui 2022, iar 2c și 3 cel mai devreme un an mai târziu”, afirmă ei. (D.C.)