Gabriela Firea își ilustrează realizările cu trenuri cehești pe post de tramvai pe Prelungirea Ghencea

7 februarie 2020

Primarul general spune că în prezent se lucrează la infrastructura rutieră, relocarea rețelelor, urmând să se treacă la realizarea exproprierilor. Pentru a convinge bucureștenii edilul a prezentat pe pagina sa de socializare planșe în care în loc de tramvai figurează o ramă electrică fabricată de Skoda, folosite de către căile ferate din Cehia la curse Intercity sau Regio.

Doru Cireașă

Rama vopsită alb – albastru apare în poza primarului general având inclusiv sigla căilor ferate cehe ČD și a fost lansată de Skoda Transportation în 2015. Ceea ce Gabriela Firea ne prezintă ca tramvai pe ruta strada Brașov – Prelungirea Ghencea este de fapt o ramă electrică fabricată de Skoda în varianta cinci vagoane pentru rutele Intercity (CD 660/661 104 ‘InterPanter’) sau trei vagoane pentru transportul regional (CD 440/441 003 ‘RegioPanter’).

Club Feroviar a scris despre aceste rame aici

Într-o postare de vineri pe pagina sa de socializare Gabriel Firea spune că lucrările sunt în grafic, în etapele următoare urmând să se facă exproprierile, demolările și să înceapă lucrările. Redăm postarea sa:

Lucrările la obiectivul de investiţii ‘Penetratie Prelungirea Ghencea – Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea’, unul dintre obiectivele esenţiale pentru fluidizarea traficului în zona de vest a Capitalei, sunt în grafic! În prezent se lucrează la infrastructură rutieră și se relocheaza şi modernizează rețelele edilitare pe tronsonul cuprins între strada Braşov şi Strada Raul Doamnei. În perioada imediat următoare vor fi consemnate sumele aferente exproprierilor pentru tronsolul 2 al lucrării, de la strada Raul Doamnei până la strada Valea Oltului. Urmează demolările pe acest tronson şi începerea efectivă a lucrărilor!

Noua arteră, care va avea aproximativ 6 km, va avea cale dublă de tramvai, 2 benzi de circulaţie pe sens, pista de biciclete cu dublu sens, trotuare şi spaţii verzi între acestea şi partea carosabilă. Totodată, se va mai realiza şi un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) precum şi o parcare de tip Park&Râde cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă, ulterior, până la 500 de locuri. Proiectul începe pe Bulevardul Ghencea, de la Terminalul Tramvaiului 41, traversează intersecția cu Str. Brașov, se continuă cu Prelungirea Ghencea, se intersectează cu principalele străzi și se termină la intersecția cu Centura Municipiului București, într-un nod intermodal. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate.

Este important de menţionat ca proiectul propus se va corela cu Nodul Rutier de la Domnești care se afla sub coordonarea CNAIR, prin care se realizează legătura cu Centura București”.

Lucrările vor costa 122 de milioane de euro

Potrivit informațiilor furnizate în toamna anului trecut, bulevardul urmează să aibă o linie dublă de tramvai de șase kilometri, alți 260 de metri urmând să fie realizați ca linie simplă . Fișa investiției menționează realizarea a 5.900 metri cale dublă de tramvai, 260 metri linie simplă și 20 de bucăți peroane tramvai ceea ce sugrează  că vor fi construite zece stații de tramvai până la interesecția cu linia tramvaiului 41.

Lucrările vor fi realizate de Trustul de Clădiri Metropolitane, compania subordonată primăriei generale.

Valoarea totală a investiţiei, incluzând și celelalte componente precum lărgirea șoselei , realizarea pistelor de biciclete, este de 122 de milioane de euro. Lucrările vor avea o durată de 24 de luni.

Procedurile de realizare a acestui obiectiv de investiții au fost demarate la începutul anului 2018, iar în luna iunie a aceluiași an a fost încheiat contractul între Primăria Municipiului București și Compania Municipală Dezvoltare Durabilă, pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului tehnic de execuție.

Trei luni mai târziu, în septembrie 2018, consilierii generali au aprobat proiectul de Hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea.