spot_img
vineri, decembrie 3, 2021
spot_img

Gabriela Firea cere voie CFR să facă spitalul pe marginea căii ferate

Spitalul metropolitan universitar din Pipera, proiect al Primăriei București în valoare de 832 milioane euro, se va afla la doar câteva zeci de metri de calea ferată București – Constanța, folosită zilnic de zeci de trenuri de călători și marfă.

Noul proiect al Primăriei se află suficient de aproape de calea ferată astfel încât să fie necesar avizul companiei CFR SA pentru realizarea proiectului. Spitalul se va construi pe terenul fostei autobaze STB Pipera pe care se găsesc depozite de carburanți, anexe ale acesteia. Demolarea acestora va avea nevoie de avizul CFR SA cum terenul se suprapune parțial cu zona de siguranță feroviară a liniei de cale ferată (20 de metri).

Zilele trecute TCMB a cerut CFR avizul „desființare construcții existente în vederea eliberării amplasamentului pentru obiectivul de investiții”. Vă rugăm să ne susțineți în promovarea investiției, scrie TCMB.

Spitalul urmează să fie realizat în trei ani de zile de la demararea lucrărilor, avea avea circa 800 de locuri (de zi, internare permanentă și terapie intensivă) și va ocupa 247.000 metri pătrați.

Dezafectarea autobazei a trezit revolta angajaților STB. Zeci de angajați ai Societății de Transport București (STB) au protestat zilele trecute în fața autobazei Pipera, nemulțumiți că aceasta va fi relocată etapizat pentru construirea Spitalului Metropolitan. Șoferii au spus că se dorește mutarea într-o autobază de pe Șoseaua Giurgiului care a fost dezafectată, iar condițiile de acolo sunt derizorii: nu există toalete, apă potabilă și nici structurile necesare pentru verificarea tehnică a autobuzelor.
Șoferii spun că li s-a spus că trebuie să facă verificarea la alte autobaze, unde și așa este aglomerație la finalul programului, iar asta înseamnă cu până la 3 ore în plus în programul lor.
”Motivele pentru care salariații au protestat sunt cu privire la relocarea acelei autobaze, mutarea în altă locație în care nu exista condiții normale de muncă, fosta autobază Giurgiului, dezafectată și aflată în conservare. Aceasta nu este pusă la punct, lipsesc toaletele, apa potabilă, autobuzele nu pot fi alimentate și nu există posibilitatea efectuării controlului tehnic al autobuzelor, la finalul programului. Trebuie să facem controlul la alte autobaze, pe traseul de retragere. Eu dacă ies de pe traseu, de pe linia 104, la Cora Pantelimon, la ora 23.00 trebuie să mă duc la Autobaza Titan, care este și asa foarte aglomerată, ies peste o oră, o oră și jumătate. Apoi plec spre Autobaza Giurgiului, ajung pe la 1.30-1.40, vom ajunge acasă în jur de ora 3 noaptea”, a explicat pentru HotNews.ro Vasile Ciută, lider de nucleu autobaza Pipera, Sindicatul Transpublic din STB. (D.C.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole