Fuziunea Siemens-Alstom ar putea reduce concurenta, conform Comisiei

Comisia Europeana a anuntat ca fuziunea Siemens-Alstom ar putea reduce concurenta in livrarea mai multor tipuri de trenuri si sisteme de semnalizare. La 13 iulie, CE a anuntat ca a lansat o investigatie amanuntita pentru a evalua preluarea propusa a companiei Alstom de catre Siemens, conform Regulamentului european privind fuziunile.
In acest moment, Comisia este ingrijorata cu privire la faptul ca tranzactia propusa ar putea reduce concurenta pe pietele unde ar putea activa entitatea rezultata in urma fuziunii. EC este mai ales ingrijorata ca tranzactia propusa ar putea duce la cresterea preturilor, la o oferta mai scazuta si la mai putina inovare din cauza reducerii presiunii concurentiale in cadrul licitatiilor pentru material rulant si sisteme de semnalizare. Acest lucru ar influenta negativ operatorii de trenuri, administratorii de infrastructura si, in cele din urma, pasagerii europeni care folosesc cu regularitate trenurile si metrourile.
In cadrul investigatiei sale initiale cu privire la fuziune, CE afirma ca in ceea ce priveste segmentul de material rulant, tranzactia ar elimina un concurent foarte puternic si ar reduce numarul de furnizori. In privinta trenurilor de mare viteza, Comisia a analizat impactul tranzactiei atat in cadrul EEA (Spatiul Economic European), dar si la nivel global (cu exceptia Chinei, Japoniei si Coreei care au bariere care impiedica importurile de la furnizori straini). In ambele piete, entitatea rezultata in urma fuziunii ar fi lider de piata incontestabil, de trei ori mai mare decat cel mai apropiat concurent. De asemenea, aceasta ar deveni si lider de piata pentru trenurile de linie principala si regionale, dar si in furnizarea de trenuri de metrou in EEA. In plus, dupa realizarea tranzactiei, jucatorii din sector ar face eforturi sa concureze cu materialul rulant furnizat de entitatea astfel rezultata.
In ceea ce priveste solutiile de semnalizare, tranzactia ar elimina un concurent foarte puternic de pe mai multe piete de linie principala si urbane de semnalizare. Entitatea ar deveni lider de piata incontestabil cu o cifra de afaceri de trei ori mai mare fata de cea a celui mai apropiat competitor si ar fi putin probabil sa se confrunte cu o presiune concurentiala semnificativa.
In plus, in acest moment, Comisia a identificat faptul ca este putin probabil ca noi furnizori sa acceseze pietele de material rulant si solutii de semnalizare in EEA in viitorul apropiat, inclusiv potentialli furnizori chinezi.
Comisia va realiza o investigatie amanuntita cu privire la efectele tranzactiei pentru a determina daca se confirma temerile sale initiale privind concurenta.
Tranzactia a fost notificata Comisiei la 8 iunie 2018. Comisia va lua o decizie in 90 de zile lucratoare pana la 21 noiembrie 2018. Lansarea investigatiei amanuntite nu aduce atingere rezultatului final al investigatiei.