sâmbătă, octombrie 5, 2024
spot_img

Furturi masive pe calea ferată Simeria-Hunedoara, abandonată de patru ani

Pe calea ferată Simeria-Hunedoara au avut loc în ultima perioadă furturi masive de la instalația de electrificare, care a fost pur și simplu devastată.

Cablurile electrice de cupru din linia de contact au fost furate, pe o distanţă de aproape o jumătate de kilometru, începând din vecinătatea staţiei CFR Hunedoara, până în zona Ceangăi, informează Adevărul. Poliţiştii au fost sesizaţi de furturile comise zilele trecute, rămase deocamdată cu autori necunoscuţi. Circulaţia trenurilor pe acest tronson feroviar de 16 km a fost oprită în urmă cu patru ani, după ce, începând din 1884, când linia a fost inaugurată, s-a derulat aproape neîntrerupt.

Acum, linia ferată a fost cuprinsă de rugină, iar buruienile şi arbuştii au crescut printre traverse. Mai multe clădiri feroviare au ajuns ruine, unele fiind jefuite şi distruse de localnici.

Calea ferată Simeria-Hunedoara a fost închisă acum patru ani

Deschiderea gării la 1 iunie 1884 și a relației feroviare spre Simeria – Deva au mers pas în pas cu dezvoltarea industriei siderurgice locale. În 1884 Austro-Ungaria, țară sub a cărei administrare se găsea Banatul, punea în funcțiune aici primele două furnale și începea realizarea celui de-al treilea. Pentru realizarea celor 16 kilometri ai liniei s-a apelat la firma Deutch & Haas, iar lucrările au durat doi ani. Proiectul era unul important, căci linia deservea noul combinat siderurgic care urma să furnizeze oțelul necesar industriei în dezvoltare din Transilvania.

CITEȘTE și Primăria Hunedoara a cerut preluarea clădirii gării de la CFR: „Am putea opri degradarea ei”

Liniei i s-a acordat o atenție deosebită și în perioada comunistă. Din anii ‘50, statul român a dezvoltat infrastructura feroviară din zonă, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, cu o lungime totală care depăşea 150 de kilometri.

O sută de ani mai târziu, în 1984, comuniștii au electrificat linia Hunedoara – Simeria. Acum patru ani, atât gara, cât și calea ferată spre Simeria și Deva, etichetată „neinteroperabilă”, au fost închise. Cei 60.000 de locuitori ai municipiului au fost lăsați la mâna firmelor de microbuze pentru a se deplasa către Deva sau Simeria.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole