FS Italiane si-a prezentat planul de afaceri de 58 de miliarde de euro

Gianfranco Battisti, Directorul Executiv al FS Italiane, a anuntat ca pana in 2023, compania va investi 58 de miliarde de euro, segmentul de infrastructura avand cea mai mare cota, de 42 de miliarde de euro, 28 de miliarde de euro fiind dedicate infrastructurii feroviare si 14 miliarde de euro, celei rutiere.

Planul de Afaceri 2019-2023 prevede si 12 miliarde de euro pentru achizitia de trenuri si autobuze noi, 2 miliarde de euro pentru metrouri, dar si 2 miliarde de euro pentru servicii IT si pentru sectorul de imobiliare. In total, in toate sectoarele, vor fi investite peste 6 miliarde de euro in tehnologie si digitalizare.

Grupul va acoperi 24% din investitiile totale care, conform estimarilor, vor genera 120.000 de locuri de munca anual si vor avea o contributie anuala la cresterea PIB-ului cuprinsa intre 0,7% si 0,9%. Veniturile vor atinge un prag de 16,9 miliarde de euro in 2023, valoarea EBITDA va fi de 3,3 miliarde de euro, iar venitul net va avea o valoare de 800 de milioane de euro.

Conform estimarilor, nivelul investitiilor va raspunde unei cresteri a numarului pasagerilor de aprox. 90 de milioane pe an, rezultand in reducerea nivelului de CO2 cu 600 de milioane de kg pe an si a numarului de masini cu 400 pe an. De asemenea, va fi acordata o atentie deosebita intretinerii infrastructurii Grupului si companiilor de transport. Pentru prima data in Europa, investitiile in dezvoltarea transportului de marfa vor beneficia de emiterea de certificate verzi.

Compania FS Italiane a declarat ca lucrarile sunt fundamentale mai ales pentru proiectele feroviare precum Terzo Valico, Brenner, Brescia – Verona – Padua, Napoli – Bari si Palermo – Catania – Messina. Vor fi alocate 16 miliarde de euro infrastructurii de transport din sud, cu accent pe proiectele rutiere.

In cadrul acestei strategii, compania intentioneaza sa achizitioneze 2.000 de vehicule noi deoarece doreste sa detina cel mai tanar parc de vehicule din Europa (format din vehicule feroviare si rutiere). Vor fi achizitionate 600 de trenuri regionale noi, primele 239 de trenuri urmand sa fie livrate pana in 2023. De asemenea, compania va comanda 14 trenuri Frecciarossa 1000, 714 vagoane si 100 de locomotive moderne pentru transportul de marfa.

In ceea ce priveste transportul feroviar urban, compania va introduce cinci noi tipuri de servicii cu intervale specifice care vor ajunge la 8 minute pentru serviciile urbane la orele de varf, 30 de minute pentru serviciile suburbane si inter-regionale, 60 de minute pentru serviciile regionale si 15 minute pentru serviciile de legatura cu aeroportul.

In plus, o retea coordonata si integrata va facilita legaturile dintre statiile, porturile si aeroporturile din tara.

Planul Industrial 2019-2023 prevede si un nou rol pentru FS Italiane in recalificarea urbana, consolidarea huburilor feroviare, regenerarea spatiilor si imbunatatirea mobilitatii urbane. In acest scop, Grupul va investi 5,3 miliarde de euro, avand o valoare a activelor de 1,9 miliarde de euro.

5,5 miliarde de euro vor fi directionati care proiectele care sustin o crestere de 5% a gradului de punctualitate a transportului regional si o crestere de 10% a transportului in piata. In cadrul acestui proiect, va fi implementat sistemul ERTMS la nivelul retelei conventionale.