spot_img
marți, februarie 7, 2023
spot_img

Franta ar putea prelua datoria SNCF incepand cu 2020

Presedintele Emmanuel Macron a avansat ideea ca, incepand cu 2020, statul francez ar putea sa preia datoria SNCF, aceasta avand in prezent o valoare de 46 miliarde de euro. Datoria uriasa a fost printre principalele motive pentru care s-a decis adoptarea unei Reforme a Cailor Ferate Franceze (SNCF). Aceasta a fost adoptata de catre Senat la mijlocul lunii aprilie, cu toate ca opinia publica si-a exprimat nemultumirea iar sindicatele feroviare au organizat nenumarate greve generale. Mai mult, sindicatele feroviare apartinand SNCF au anuntat ca grevele vor continua sa fie organizate pana la sfarsitul lunii iunie.

Aceste sunt un raspuns vis-a-vis de ambitiile presedintelui Macron privind restructurarea SNCF, revizuirea Statutului social al lucratorilor feroviari, liberalizarea pietei interne de transport feroviar de pasageri precum si o serie de investitii menite sa duca, in general, la imbunatatirea industriei feroviare nationale.

Astfel, incepand cu 2020, SNCF va deveni o companie publica, cu doua subsidiare SNCF Réseau and SNCF Mobilités. Potrivit planului de reforma adoptat, Fret SNCF (operatorul de transport feroviar de marfa si logistica) va fi restructurat si va intra ca subsidiara in componenta SNCF Mobilités. Capitalul Fret SNCF va fi in totalitate detinut de catre stat, desi anterior reformei, Guvernul de la Paris anuntase ca nu intentioneaza sa detina niciun capital in aceasta companie. Fret SNCF are in prezent o datorie de 4,3 miliarde de euro si, daca nu se iau masuri concrete, pana in 2020 aceasta s-ar putea ridica la o valoare de 5,1 miliarde euro. Se presupune ca restructurarea va rezulta in mai multa transparenta financiara.

Prim-Ministrul Eduard Phillippe, ministrul Mediului Nicolas Hulot si Ministrul Transporturilor, Elisabeth Borne, au anuntat mai multe masuri vizand in special sectorul transportului feroviar de marfa. Printre aceste masuri se numara si ambitia de a revizui taxele de utilizare a infrastructurii, pentru a o face mai competitiva, deoarece acestea au crescut mult in ultimul timp , potrivit rapoartelor din presa franceza.

SNCF este in continuare insarcinata cu stabilirea unui plan de activitate, care ar trebui sa revizuiasca sectorul feroviar de marfa. Masurile ar trebui sa includa imbunatatiri ale infrastructurii, linii dedicate de transportului de marfa si o politica mai solida de gestionare a traficului.

In afara de aceasta, piata feroviara franceza va fi deschisa pentru competitie, o masura care vizează imbunatatirea calitatii generale a sectorului. Concurenta va fi permisa sub forma de acces deschis, precum si prin operatiuni francizate, desi competitia cu acces deschis nu va incepe mai devreme de anul 2020. Operatorii regionali, care activeaza sub forma de franciza, vor putea sa participe la licitarea traselor imediat dupa decembrie 2019.

Ultimele Articole