Franta a lansat o licitatie pentru achizitionarea a pana la 180 de trenuri

Île-de-France Mobilités, Autoritatea de Transport din Paris (RATP) si SNCF au anuntat organizarea unei licitatii in vederea achizitionarii a pana la 180 de trenuri noi, ele urmand sa le inlocuiasca pe cele vechi care circula in prezent pe linia suburbana RER B, din Paris. Aceasta linie asigura transportul a 900.000 de pasageri zilnic si este “coloana vertebrala” pe axa nord-sud.

Initial, achizitia noilor automotoare era prevazuta pentru perioada 2029-2031, insa cele trei companii au decis accelerarea achizitiei pentru imbunatatirea calitatii transportului pe ruta Aeroportul Charles de Gaulle-Mitry-Claye- Robinson- Saint-Rémy-lès-Chevreuse. Astfel, noile trenuri (denumite MING- Matériel Interconnecté de Nouvelle Génération) vor trebui sa fie livrate pana in 2024, urmand ca ele sa intre in operare comerciala in 2025.

In prezent, pe linia RER B circula 117 trenuri modernizate din gama MI 79 si 31 de trenuri MI 84, in curs de modernizare, toate aceste operatiuni fiind finantate de catre Île-de-France Mobilités, Autoritatea de Transport din Paris (RATP) si SNCF.

Noile automotoare vor fi achizitionate in doua etape: o prima comanda ferma pentru 146 de trenuri si apoi optiunea pentru livrarea, suplimentar, a inca 34 de automotoare.

“Constructorii trebuie sa faca o oferta de trenuri cu o capacitate sporita cu 20-30% fata de cele existente, mai confortabile, fiabile si moderne pentru a face fata cererii celor 900.000 de pasageri care circula pe linia RER B, a doua cea mai circulata linie suburbana din Europa”, a precizat Valérie Pécresse, presedintele regiunii Île-de-France si a operatorului Île-de-France Mobilités (fost STIF).

“Investitia masiva derulata de catre RATP si Île-de-France Mobilités demonstreaza angajamentul nostru fata de imbunatatirea punctualitatii si a calitatii serviciului pe reteaua RER. In plus, pe langa achizitia de material rulant, RATP investeste peste un miliard de euro pentru modernizarea infrastructurii pe liniile RER A si B, pana in 2020”, a punctat Catherine Guillouard, presedinte-director general al RATP Paris.

“Aceste noi trenuri vor raspunde tuturor cerintelor de transport public in Île-de-France, in ceea ce priveste serviciile oferite, confortul si inovatiile. Pe masura ce fluxul de calatori creste anual cu aproape 3%, trebuie sa punem la dispozitie trenuri adaptate pentru confortul tuturor”, a adaugat Alain Krakovitch, director general SNCF Transilien.