Trenul de metrou MP14, fabricat de catre Alstom si care urmeaza sa intre in operare comerciala pe Linia 14 din a metroului din Île-de-France, se afla acum in perioada de teste. Acestea se efectueaza pe Linia 1, complet automatizata la fel ca si viitoarea Linie 14. Trenul este compus din opt garnituri (fata de sase cat au restul trenurilor de metrou din actuala generatie MP05) si, dupa finalizarea testelor, va intra in operare comerciala catre sfarsitul lui 2019 sau inceputul lui 2020.
Finantat de catre Île-de-France Mobilités, trenul fabricat de Alstom va fi mai confortabil, va avea o capacitate mai mare de transport, tinand pasul cu proiectele curente de extindere a Liniei 14.
Dupa efectuarea testelor statice, menite sa valideze functiile de baza ale materialului rulant, se va trece si la testele dinamice in vara acestui an. In urma acestora se va verifica performanta trenului, mai exact franarea, tractiunea, compatibilitatea electromagnetica, confortul acustic sau cel climatic.
Dupa aceasta perioada, RATP Paris va efectua teste la sistemul automatizat de control, precum si la echipamentul audio-vizual de la bordul trenului. Acestea se vor efectua pe Linia 14.
Dupa finalizarea tuturor testelor si dupa obtinerea autorizarii de punere in serviciu, se vor efectua probe cu primul tren, complet echipat, transportand pasageri. In functie de progresul inregistrat, operarea comerciala va incepe catre sfarsitul lui 2019 sau in prima parte a anului 2020.
In total, in urmatorii cinci ani Alstom va livra 72 de trenuri MP14, comanda fiind in valoare de 1,096 milioane de euro, finantata in totalitate de catre Île-de-France Mobilités.
Trenurile MP14 vor intra in serviciu pe reteaua de metro din Île-de-France pe Linia 14 (in compunere de cate sase vagoane), incepand cu 2021, dar si pe Linia 11 driverless (in compunere de cate cinci vagoane), incepand cu 2022.