Companii din Franța, Spania și Turcia au depus oferte pentru modernizarea căii ferate Craiova-Igiroasa, pe două loturi.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat luni după-amiază că a deschis ofertele depuse pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare pe Lotul 1 Craiova-Filiași și Lotul 2 Filiași-Igiroasa, aferente obiectivului major de investiții Modernizarea tronsonului Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș.
În cadrul procedurii, pentru ambele loturi au fost depuse următoarele oferte:
- Asocierea S.C. Alstom Transport S.A., Terna Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme;
- FCC Construccion S.A.;
- Asocierea IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., Rotary Construcții Mentenanță.
Valoarea financiară totală estimată a contractului este de 4,16 miliarde de lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Durata de implementare este de 54 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuție pentru Lotul 1, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție pentru Lotul 2.
Achiziția publică pentru Loturile 1 și 2 prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 82,24 km, din lungimea totală a tronsonului, astfel:
- Lotul 1 Craiova (cap X)-Filiași, km 248+760 – 286+735 (37,975 km), cu o valoare estimată de 2.282.592.414,03 lei fără TVA;
- Lotul 2 Filiași (cap Y)-Igiroasa (cap Y), km 286+735 – 331+000 (44,265 km), cu o valoare estimată de 1.886.557.595,58 lei, fără TVA.
Obiectivele care se au în vedere la modernizarea căii ferate Craiova-Igiroasa
Potrivit CNCF CFR SA, scopul general al implementării proiectului de Reabilitare a liniei de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș (225,287 km), inclusiv Craiova-Igiroasa, vizează:
- îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/oră și 160 km/oră;
- modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
- mărirea capacității de tranzit;
- asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
- modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
- modernizare poduri, podețe;
- reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- instalații de centralizare electronică noi în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18‰.
Urmează evaluarea ofertelor, în vederea atribuirii contractelor pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele două loturi.