spot_img
vineri, ianuarie 21, 2022
spot_img

Francezi în trenurile românești. Invitație la vacanțe feroviare la Sighișoara și Băile Herculane

În scurt timp, am putea vedea tot mai mulți francezi în trenurile românești, dând curs invitației la vacanțe feroviare lansate de presa din Hexagon. Turiștilor li se recomandă șase rute pe care să călătorească cu trenul.

Adrian Bărbulescu

”Călătoriile cu trenul pot fi o excelentă ocazie pentru a descoperi regiunile frmoase ale țării. Iată câteva idei de călătorii cu trenul care vă vor permite să vedeți altfel România”. Așa își încep jurnaliștii de la Le Petit Journal articolul prin care îi invită pe locuitorii din Hexagon să viziteze țara noastră. În continuare, articolul face șase recomandări de călătorii feroviare în România, pe care vi le prezentăm așa cum le-au descris jurnaliștii francezi (evident, cu adăugirile și corecturile redacției Club Feroviar).

Francezi în trenurile românești. Oraviţa – Anina

francezi în trenurile românești

Calea ferată care leagă orașele industriale Oravița și Anina (regiunea Banat) a fost prima legătură feroviară prin munți care a funcționat în cadrul României moderne (n.red. – la vremea respectivă era în cadrul Imperiului Austro – Ungar). Ea a fost inaugurată în 1863 și chiar și azi încântă turiștii. Traseul trece prin 14 tuneluri și 10 viaducte, oferind numeroase puncte din care priveliștea este pitorească. Cel mai înalt viaduct este cel dfe la Jitin (37 de metri), în vreme ce cel mai lung tunel este cel de la Gârliște (660 de metri). Această cale ferată mai este cunoscută ca Semmering din Banat, ca urmare a similitudinilor sale cu legătura feroviară Semmering din Austria, construită la mijlocul secolului XIX. Trenul care străbate această cale ferată este tractat de o locomotivă diesel electrică. Nota redacției: pe relația Oravița Anina și retur circulă zilnic o singură pereche de trenuri Regio Expres operate de CFR Călători.

Orșova – Drobeta Turnu Severin

Traseul trenurilor care unește cele două orașe din sud-vestul României oferă o excelentă ocazie de a admira Dunărea. Orșova este la aproximativ 22 km est de Porțile de Fier. Odată sosiți la Drobeta Turnu Severin, puteți să explorați un oraș a cărui istorie începe pe vremea împăratului roman Traian. Printre atracțiile orașului se numără ruinele podului lui Traian (podul lui Apolodor din Damasc – n.red.), fortăreața medievală a Severinului și turnul de apă.

Timișoara – Băile Herculane

francezi în trenurile românești

În continuare în Banat, o regiune care merită să fie explorată, această cale ferată unește două orașe pline de situri arheologice ce trebuie vizitate, chiar dacă multe dintre ele au nevoie să fie renovate. Călătoria începe la Timișoara, oraș cunoscut pentru patrimoniul său multicultural. În 2021, Timișoara va fi Capitală Culturală Europeană. Sunt prevăzute opriri la Lugoj, oraș fortificat situat pe malurile râului Timiș, și la Caransebeș, oraș bogat în clădiri cu arhiktectură din secolele XVIII și XIX.

La finalul călătoriei, veți coborî din tren în Gara Băile Herculane, una dintre cele mai frumoase din țară și care face parte din patrimoniul arhitectural al stațiunii termale a cărei istorie începe în epoca romană. Clădirea în stil baroc a gării, impresionantă deopotrivă în exterior și în interior, a fost construită între 1876 și 1886 după planurile arhitectului A.D. Serres. Din păcate, notează jurnaliștii francezi, este una dintre clădirile istorice din stațiune care au nevoie de reabilitare, alături de Termele lui Neptun (n.red. – Gara Băile Herculane se află pe lista celor 47 de stații de cale ferată pentru care au fost lansate recent studiile de fezabilitate, în vederea reabilitării). Pe ruta Timișoara – Băile Herculane circulă CFR (CFR Călători – n.red.) și operatorul privat Astra Transcarpatic, mai precizează Le petit Journal.

Târgu Jiu – Petroșani

francezi în trenurile românești

Calea ferată care leagă Bumbești Jiu de Livezeni este una dintre cele mai spectaculoase din țară, pentru că traversează Parcul Național Defileul Jiului. Planurile căii ferate au fost elaborate la finele secolului XIX, dar construcția sa nu a avut loc decât după cel de-Al Doilea Război Mondial. Traseul feroviar traversează zeci de poduri, viaducte și tuneluri. Puteți coborî la Valea Sadului pentru a intra în parc, unde puteți întâlni situri naturale sîlbatice, dar unde găsiți și un loc perfect pentru rafting.

Vişeu de Sus – Paltin

Acest traseu feroviar străbate magnifica Vale a Vaserului, în județul Maramureș, în nordul României. Dar nu este vorba de un traseu obișnuit, pentru că el este străbătut la bordul unui mic tren cu aburi, cunoscut sub numele de Mocănița, care circula altădată pe o cale ferată îngustă în zonele muntoase ale țării. Ruta oferă o priveliște magnifică asupra unor zone îndepărtate iar cei care vor să petreacă mai mult timp în regiune pot să se cazeze peste noapte în trenul-hotel de lângă gara Vișeul de Sus. Mai multe alte Mocănițe sunt în țară, mai amintesc jurnaliștii francezi.

Francezi în trenurile românești din Transilvania: Brașov – Sighisoara – Alba Iulia – Sibiu

Transilvania Train este un tren turistic care are ca punct de plecare orașul Brașov și care vă va duce într-o călătorie cu opriri în cele mai frumoase orașe din Transilvania: Sighișoara, Alba Iulia, Mediaș, Sibiu. Cei care aleg această călătorie feroviară au ocazia să participe la diverse activități și experiențe care le vor permite să descopere bogățiile regiunii Transilvania – așa se încheie articolul din le Petit Journal.

Să sperăm că în urma acestei promovări în perioada următoare vom vedea mai mulți francezi în trenurile românești. O reclamă gratis nu strică niciodată!

Ultimele Articole