Mai multe trenuri de călători au fost nevoite să staționeze în cursul nopții în gările din vestul țării pentru a permite accesul drezinelor pantograf pentru a degaja calea ferată de pomii căzuți. Pomii căzuți au dus la un trafic feroviar grav afectat.
UPDATE ora 10.55. La ora 10.30 s-au remediat deranjamentele la linia de contact pe Valea Jiului, fiind repus sub tensiune sistemul de alimentare cu energie electrică pe intervalul Călan – Simeria Triaj.
Trenurile IR 1835, care circulă în relația București Nord – Teiuș și IR 1824, care circulă pe relația Deva – București Nord, au fost reînscrise în trafic, urmând să ajungă la destinație cu întârzieri de peste 200 de minute.
Rămâne în continuare aplicabilă măsură de dublare cu locomotivă Diesel pe zona Slatina Timiș – Teregova, unde inetervențiile pentru remediere necesită un interval mai mare de timp deranjamentele la componentele suprastructurii feroviare fiind majore.
UPDATE ora 11.20. La ora 11.10 s-a retras drezina pantograf din linie curentă, fiind finalizate intervențiile între Gura Motrului – Turceni, redeschisă linia și reluată circulația trenurilor R 9902 și 2860.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA adresează scuze călătorilor din trenurile care au staționat în cursul nopții în gări, pentru a putea permite accesul drezinelor pantograf, și îi asigură că personalul feroviar de intervenții al regionalelor Timișoara și Craiova au depus eforturi susținute pentru remedierea tuturor deranjamentelor provocate de furtuni, pe aproximativ 20 de intervale de cale ferată, unde zeci de copaci, dar și stălpi de beton, care susțin linia de contact, au fost rupți și prăbușiți pe linia de cale ferată, iar firul de contact, care asigură alimentarea cu energie electrică a locomotivelor, a fost rupt pe zeci de kilometri.
Trafic feroviar grav afectat
Intervalele de cale ferată blocate de furtunile violente de noaptea trecută sunt următoarele:
Radna – Vărădia
Slatina – Timiș
Caransebeș – Jena
Reșița – Reșița Nord
Petroșani – Livezeni
Petroșani – Lainici
Poarta – Vârciorova
Călan – Călan Băi
Pui – Baru Mare
Buziaș – Sacoșu Mare
Lainici – Livezeni
Strehaia – Filiași
Poarta – Vârciorova
Parângu – Lunca Budieni
Bibești – Musculești
Cotofeni – Isalnița
Golenți – Moțăței (unde acoperișul unei case a fost aruncat direct pe linia de cale ferată).
Zeci de angajați ai echipelor de intervenții au acționat pe tot parcursul nopții pentru îndepărtarea arborilor de pe liniile CF, înlocuirea componentelor avariate la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact și curățarea pantografelor de pe locomotive, altfel încât traficul să poată fi reluat în condiții de siguranță.
Două trenuri de rang – IR 1922 și IRN 79 – care tranzitează regionalele Timișoara și Craiova și au ca stație de tranzit sau de destinație București Nord vor ajunge în Capitală cu întârzieri cuprinse între 300 și 450 de minute.
Trenurile au fost oprite temporar, pe parcursul nopții, în diferite gări, pentru a permite accesul drezinelor pantograf și intervenția personalului feroviar, atât pentru îndepărtarea copacilor, cât și pentru repunerea sub tensiune a firului de contact.
CFR SA dă asigurări că personalul feroviar a intervenit permanent toată noaptea, pentru remedierea deranjamentelor provocate de vreme nefavorabilă, staționările temporare în gări fiind inevitabile, deoarece trebuia intervenit cu drezinele pantograf atât pentru tăierea și îndepărtarea copacilor prăbușiti, cât și pentru înlocuirea firului de contact și a componentelor avariate, sau curățarea de vegetație a pantografelor.
La ora 10 dimineață, sâmbătă, cele două trenuri de călători – IR 1922 și 79 – sunt în circulație, nefiind semnalate alte deranjamente care să afecteze continuitatea traficului.
De asemenea, trenul operator privat 11504, care circulă pe relația Arad – București Nord – Litoral, va ajunge în București Nord cu peste 300 de minute întârziere, deoarece, în continuare, între Vălișoara – Caransebeș – Slatina Timiș trenurile circulă dublate, din ambele sensuri, cu o locomotivă Diesel, deranjamentele provocate la componentele sistemului de alimentare cu energie electrică, urmând a se remedia în totalitate într-un interval orar în care nu avem trenuri înscrise în circulație.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA adresează scuzele aferente tuturor călătorilor și îi asigură ca toate interventiile desfășurate în cursul nopții au fost necesare pentru continuarea călătoriei în condiții de siguranță.