miercuri, mai 8, 2024
spot_img

FOTO, VIDEO. Siemens Mobility a realizat un depou total digitalizat

Siemens Mobility a investit 150 de milioane de euro în digitalizarea a ceea ce a devenit cel mai modern depou al său din Germania, aceasta însemnând o informatizare a tuturor operațiilor de mentenanță și diagnosticare a trenurilor.

Investiția derulată la Dortmund Eving în vestul Germaniei a fost prezentată marți de conducerea companiei, nelipsind desigur CEO-ul Siemens Mobility, Michael Peter.

Depoul a fost deschis acum șase ani însă a fost extins la 87.550 mp pentru a răspunde unei cereri în creștere. Compania germană spune că disponibilitatea depoului va fi de 100% datorită funcționării digitalizate a depozitului și că vor fi create locuri de muncă atractive în regiune, mai precis până la 250 de angajați în locație în 2026.


Planurile prevăd construirea unei hale de service suplimentare de 12.300 m² cu depozit, birouri și ateliere pentru a face față întreținerii trenurilor de până la 400 de metri lungime (două trenuri duble cu o capacitate de până la 800 de persoane). Construcția noii clădiri este programată să înceapă în 2024 și să fie finalizată până în 2026. Depozitul Siemens Mobility din Dortmund avea anterior o suprafață totală de 70.000 m² și va avea 157.550 m² atunci când proiectul va fi finalizat.

„Clienții noștri au nevoie de cele mai bune servicii pentru a pune mai multe trenuri pe șine și pentru a asigura disponibilitatea maximă a acestora. Depozitul nostru de servicii digitale din Dortmund este unul dintre cele mai moderne centre de servicii feroviare din Europa. Pentru a maximiza eficiența, în cadrul instalației sunt utilizate tehnologii inovatoare Siemens, cum ar fi întreținerea bazată pe inteligență artificială cu Railigent X, imprimarea 3D și servicii foarte automatizate. Investind în capacități suplimentare de depozitare, răspundem cererii tot mai mari de servicii. Extinderea depoului nu numai că ne va permite să deservim mai multe tipuri de vehicule și trenuri și mai mulți clienți în viitor, dar va crea, de asemenea, locuri de muncă înalt calificate în regiune și va consolida în continuare rețeaua noastră de servicii în Europa”, a spus Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
Depoul din Dortmund este funcțional din 2018. Când noua facilitate va fi finalizată în 2026, centrul de service va avea până la 250 de angajați. În prezent, depozitul Siemens Mobility are șase linii electrificate și asigură în principal întreținerea trenurilor din flota RRX (regionale) care operează în întreaga regiune metropolitană Rin-Ruhr, dar și ICE-uri. Datorită capacității sale suplimentare, depozitul va putea să asigure service și întreținere și pentru mai multe trenuri din alte flote.

Situația trenurilor de reparat, pe display-uri

Toate procesele de întreținere pot fi controlate complet digital la depoul din Dortmund. Acest lucru optimizează toate operațiunile și întreținerea și ajută la obținerea unei disponibilități de până la 100% a sistemului. Angajații din depou primesc ordinele de lucru și toate informațiile relevante privind întreținerea și reparațiile direct pe tabletele lor. Trenurile transmit în permanență datele de stare provenite de la senzori către platforma digitală Railigent X, unde sunt procesate automat. De exemplu, un tren de mare viteză generează până la 30 GB de date pe lună. Suita de aplicații Railigent X de la Siemens Mobility analizează aceste date folosind algoritmi bazați pe inteligență artificială pentru a prezice defecțiunile cât mai exact posibil și pentru a face recomandări de întreținere preventivă.
Pe lângă echipamentele de inspecție și întreținere de ultimă generație, inclusiv o instalație de curățare în aer liber și un sistem de diagnosticare și strunjire a osiilor, Centrul de service feroviar dispune, de asemenea, de o imprimantă 3D de înaltă performanță pentru producerea rapidă și directă la fața locului a pieselor de schimb din plastic care necesită înlocuire urgentă.

Sistemul avansat de inspecție automatizată a vehiculelor [AVI] din cadrul depoului este unic în Germania. Atunci când trenul sau vehiculul intră în AVI, acesta verifică automat roțile, osiile și profilurile benzii de rulare cu ajutorul celei mai noi tehnologii laser și introduce datele în Railigent X.
În viitor, ar trebui să fie posibilă trecerea de la inspecțiile umane ale vehiculelor la inspecții vizuale complet automatizate.

Aceste inspecții vor fi integrate perfect în operațiunile unui tren pentru a asigura disponibilitatea maximă a acestuia și pentru a crește productivitatea întreținerii. Cele mai recente soluții software utilizează tehnologii avansate, cum ar fi viziunea computerizată, inteligența artificială și gemenii digitali, pentru a inspecta trenurile și vehiculele cât mai eficient posibil.

Piesele deja disponibile la sosirea trenului

Practic la momentul la care trenul intră în reparații muncitorii au la dispoziție toate piesele de schimb necesare deoarece anterior se face evaluarea operațiunilor necesare. Tot aici trenurile se spală la fiecare zece zile conform contractelor semnate cu operatorii de transport, iar apa utilizată este reciclată. Operațiunile de înlocuire a filtrelor de condiționare a aerului nu necesită urcarea pe scări căci accesul se face și pe platforme amplasate la partea superioară. Angajații folosesc doar sculele și uneltele potrivite calificării lor (spre exemplu un mecanic nu va putea scoate din magazia informatizată o sculă electrică) și poate lua sculele dispozotovele doar dacă acestea sunt verificate metrologic.

Sistemul va reduce cu 30% ieșirile neprogramate ale trenurilor din exploatare și cu 50% costurile de mentenanță, explică oficialii Siemens.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole