spot_img
joi, decembrie 1, 2022
spot_img

GALERIE FOTO. Radiografie a Coridorului feroviar Constanța-Curtici

CFR SA a dat publicității vineri câteva date esențiale privind stadiul lucrărilor la Coridorul feroviar Rin-Dunăre, ramura nordică, sectorul românesc. Potrivit acestor date sunt modernizați 565,9 km din totalul de 850 kilometri.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică) străbate România de la vest spre est, între Curtici şi Constanţa, pe traseul Curtici-Arad-Simeria-Coşlariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa, în lungime de cca 850 de kilometri, din care 565,8 km de cale ferată sunt modernizați la standarde europene.

Care sunt porțiunile modernizate

  • Km 614 – Arad – Curtici (41,1 km))
  • Sighișoara – Simeria (160,7 km)
  • Predeal – București- Constanța (364 km)

Porțiuni în execuție, 260 de kilometri

  • 141,17 km pe secțiunea Km 614 – Gurasada – Simeria
  • 6 km pe varianta nouă de traseu Podu Mureș – Coșlariu și liniile CF din HM Podu Mureș (parte a tronsonului Vințu de Jos-Coșlariu)
  • 112,5 km pe secțiunea Brașov – Sighișoara (contracte semnate în 2020)

Tronsonul Predeal – Brașov face obiectul unui studiu de fezabilitate pentru 26,9 kilometri, contractul fiind semnat în 2020.

Tronsonul Frontieră – Simeria

  • Frontieră – Km 614: 41,1 de kilometri modernizați și recepționați
  • Km 614 – Gurasada – Simeria (141,17 km) lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare sunt în plină desfășurare pe toate cele patru loturi de lucrări. Subtronsonul 2a: Km 614-Bârzava (41,91 km) – stadiul fizic de execuție – 47%

Subtronsonul 2b: Bârzava – Ilteu (36,04 km) – stadiul fizic de execuție – 47,5%

Subtronsonul 2c: Ilteu – Gurasada (22,34 km) – stadiul fizic de execuție – 26,3%

Tronsonul 3: Gurasada – Simeria (40,88 km) – stadiul fizic de execuție – 34%

Ce au presupus lucrările la Gurasada-Simeria. Km 614 – Gurasada – Simeria, un traseu reconfigurat pe o distanță de 141,17 km care include construcția a 9 poduri noi peste Râul Mureș, două tuneluri, dar și modernizarea stațiilor de cale ferată.

Tronsonul Simeria – Coșlariu – Sighișoara

Acesta are o lungime de 166,7 km.

  • 160,7 km modernizați și recepționați
  • 6 km pe varianta nouă de traseu Podu Mureș – Coșlariu și liniile CF din HM Podu Mureș (parte a tronsonului Vințu de Jos-Coșlariu) în execuție, cu termen de finalizare a lucrărilor până la finalul acestui an.
  • lucrări de semnalizare ERTMS Sighișoara – Coșlariu (91,5 km) – stadiul de execuție 88%
  • lucrări de semnalizare ERTMS Simeria – Coșlariu (75,2 km) și OCC Simeria – stadiul de execuție 79%

Când vor circula trenurile cu 160 km/oră

Viteza de circulație a trenurilor de călători este de 120 km/h, iar după finalizarea lucrărilor de semnalizare, trenurile de călători vor pute circula cu viteza maximă de 160 km/h.

Cele mai importante construcții noi realizate între Simeria şi Sighişoara sunt: podul în formă de arc (134,6 metri) peste râul Târnava Mare, Tunelul Sighișoara (401 metri), Tunelul Daneș (969 metri), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, pasajul superior rutier peste DN 13 și Tunelul Turdaș (780 de metri).

Tronsonul Sighișoara – Brașov

Contractele au fost semnate în 2020 pentru modernizarea a 129,9 km.

  • pe tronsoanele marginale, care sunt și cele mai mari, respectiv subsecțiunile Sighișoara – Cața (46,5 km) și Apața – Brașov (39,3 km), în lungime totală de aproximativ 86 de km, reunite într-un singur contract (semnat în 05.03.2020), se desfășoară lucrări de demontare a actualei infrastructuri
  • pentru subsecțiunea Cața – Apața (44 km) contractul a fost semnat pe 22.09.2020

Între Sighișoara și Brașov, în urma lucrărilor de modernizare, lungimea traseului se va scurta la 112,5 km

Tronsoanele Brașov-Predeal – Constanța

Brașov-Predeal are o lungime de 26,9 kilometri.

În data de 07.09.2020 a fost emis ordinul de începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

  • Predeal – București – Constanța – 364 km modernizați
  • Secțiunea Predeal – Câmpina a fost finalizată în 2014
  • Secțiunea Câmpina – București a fost finalizată în 2004
  • Secțiunea Băneasa – Fetești a fost finalizată în 2014
  • Secțiunea Fetești – Constanța a fost finalizată în 2013

Ultimele Articole