duminică, iulie 14, 2024
spot_img

FOTO. Polonezii de la CARGOUNIT intră pe piața românească cu un leasing Siemens Smartron

CARGOUNIT, cel mai mare operator de leasing de locomotive din Polonia, a debutat operațiunile pe piața românească, livrând joi prima locomotivă Siemens Smartron pe piața noastră.

Evenimentul este important pentru că ajută la atingerea eficienței în operațiunile de transport feroviar din România și reprezintă o alternativă mai convenabilă decât cumpărarea activelor.

CARGOUNIT este deținut de Three Seas Initiative Investment Fund (3SIIF) care investește în energie, transport și infrastructură digitală pe axa nord-sud a țărilor din inițiativa celor trei mări. Fondul este consiliat de Amber Infrastructure Group, manager internațional al unor fonduri de investiții. La evenimentul de joi au fost prezenți Łukasz Boroń, CEO CARGOUNIT, oficiali ai 3SIIF, Amber Ingrastructure Group, Siemens Mobility România, Polonia, Unicom Tranzit SA, beneficiarul primei locomotive livrate de CARGOUNIT pe piața românească.

Operatorul roman va primi o a doua locomotivă Siemens Smartron în termen de două luni, însă contractual s-ar putea extinde.

Locomotiva purtând numele „Ștefan Sebeșan” (cadru universitar de material rulant cu contribuții importante în domeniu) a fost prezentată în gara Băneasa din București.

România, a doua piață ca importanță pentru Cargounit în regiune

Potrivit oficialilor CARGOUNIT, prin mărimea ei, dar și și prin potențialul de modernizare a parcului de material rulant existent, România este a doua piață pentru companie din regiune după Polonia. Ca specific, piața românească prezintă evoluții similare cu cele din Polonia de acum câțiva ani, spune CEO-ul companiei. Viteza comercială a mărfurilor este foarte mica (15 km/oră), însă nu cu mult mai mica decât în Polonia (22 de kilometri pe oră), terminalele de mărfuri (Curtici) sunt caracterizate prin lentoarea operării mărfurilor, fapte care fac afacerile în domeniu să nu fie la fel de profitabile ca în alte țări. Tocmai de aceea clienții români sunt mult mai atenți la prețuri decât cei din alte țări, explică reprezentantul polonez, întrebat care ar putea fi specificul pieței noastre. Locomotivele cu rate ale leasingului între 50.000 și 100.000 de euro sunt puțin căutate.

Vezi aici o înregistrare video din interiorul locomotivei

Prin faptul că are rate ridicate ale creșterii economice, depășite doar de cele din Croația (6,4% din PIB față de 6,7% țara de la Adriatica) și prin vechimea parcului de material rulant, România este o țară inetersantă pentru polonezi, aflați la prima operațiune pe piața noastră.


    


Discuții neconcretizate cu Softronic. Cel puțin deocamdată

CARGOUNIT este cel mai mare leasor din material rulant din Polonia și al cincilea sau al șaselea din Europa cu o flotă de 185 de locomotive, din care 100 electrice. În funcție de serviciile solicitate de client, compania oferă trei tipuri de leasing de la full-service la cel tip „soggy lease”, în care oferă doar reparațiile majore ale locomotivelor. Unitățile Siemens Smartron pot fi reparate în câteva puncte din țară, principalul fiind Brașov (alt punct secundar fiind Fetești).

CEO CARGOUNIT a menționat că discuțiile purtate la începutul anului cu Softronic Craiova pentru Transmontana nu s-au concretizat, însă sunt deschise în funcție de evoluțiile pieței locomotivelor. Date din piață arată că există o cerere mare de locomotive, iar agresiunea Rusie împotriva Ucrainei pune presiune mare pe industria fabricării mijloacelor de tracțiune. Nu este niciodată exclus să se reia discuțiile cu producătorul craiovean.

CARGOUNIT este deținut de fondul de investiții Three Seas Initiative Investment Fund, al cărui obiect îl reprezintă operațiunile green-field în țările Inițiativei în domeniile transporturilor, energiei, industriei digitale etc. Oficiali ai Fondului au menționat ieri că această regiune a Europei are un necesar de investiții în transporturi de 290 de miliarde euro până în 2030 (adică peste 50% din necesarul de investiții estimate la 500 de miliarde de euro în toate domeniile menționate). Europa Centrală și de Est asigură 12% din PIB UE și are 25% din populație.

În luna decembrie 2021, publicația railtarget.eu nota faptul că firma poloneză CARGOUNIT a decis să cumpere primele locomotive electrice Siemens Smartron. Modelul livrat pentru România mai este utilizat în Germania și Bulgaria. Interiorul locomotive (vezi video) e realizat pe panouri din aluminiu și există instalații de stingere automată a incendiilor. Achiziția a două locomotive Smartron pentru căile ferate române va spori rolul CARGOUNIT în calitate de competitor în industria materialului rulant. CARGOUNIT recunoaște cererea tot mai mare de locomotive modernizate în România și țările învecinate. Greutatea estimată a locomotivelor este de 83 de tone, pentru ecartament de 1.435 mm. Locomotivele pe patru osii au o putere de 5,6MW cu o viteză maximă de 160 km/h.

CITEȘTE și VIDEO. Cum arată la interior locomotivele Smartron de la Siemens

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole