spot_img
luni, august 15, 2022
spot_img

FOTO. Podul Grădiștea, gata anul viitor. Mamiferele mici pot alege între zece subtraversări ale căii ferate

Reconstrucția podului și modernizarea liniei Vidra-Comana sunt la un stadiu fizic de 27%, informează CFR SA.
 
Compania de Infrastructură a remis marți un comunicat privind stadiul lucrărilor, dar și principalele operațiuni executate și care mai sunt de realizat. Lucrările sunt executate de Porr.
Astfel:

  • Lucrări de artă
►pod peste râul Sabar km 18+272 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m;
► pod peste râul Sabar km 18+411 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m;
► pod peste râul Argeș, între km 23+456 – km 23+747, inclusiv viaductele de acces (malul drept – direcția Giurgiu – 27 deschideri și malul stâng – direcția București – 8 deschideri), lungimea totală a podului – 1362,10 m;
► pod peste râul Neajlov între km 28+364 – km 28+434 – noul tablier va avea deschiderea de 70 m;
► podeț km. 21+050;
► podeț km. 22+290;
► podeț km. 25+491;
► podeț km. 25+861;
► podeț km. 27+205;
► podeț km. 28+959;
► podeț km. 28+951;
► podeț km. 29+257;
► podeț km. 29+516;
► podeț km. 29+933.

 



  •  Parcul Natural Comana (arie protejată)
► 10 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici;
► 89 structuri de trecere (pe suprastructura căii) pentru amfibieni și reptile.
  • Construcții civile noi: stațiile Grădiștea și Comana
  • Lucrări conexe pe linia CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (97,1 km)
◘ înlocuirea traverselor, schimbarea prinderilor şină – traverse, înlocuire/completare componente aparatelor de cale, completare piatră spartă, înlocuirea dalelor elastice sau de beton de la trecerile la nivel, curățarea şanțurilor şi rigolelor din lungul liniei etc;
◘ igienizarea cladirilor de călători şi a celor tehnice (clădiri CED) din toate stațiile şi haltele de pe traseu – reparații acoperişuri, zugrăveli interioare şi exterioare, dotarea cu aparate individuale de climatizare, completare/înlocuire ferestre/tâmplării interioare şi exterioare, reparații la instalațiile interioare etc;
◘ completarea instalațiilor şi a echipamentelor de semnalizare feroviară;
◘ completarea instalațiilor şi a echipamentelor de telecomunicații feroviare (TTR);
◘ completarea instalațiilor de informare a publicului călător (audio şi video) în toate stațiile şi haltele de pe traseu.
 
Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, fiind, de altfel, singurul proiect feroviar important selectat de către Comisia Europeană pentru România, după cum a explicat aici Club Feroviar.

Ultimele Articole