spot_img
duminică, octombrie 2, 2022
spot_img

FOTO. Modernizarea liniei de tramvai de pe Bulevardul Vasile Milea/ Doina Cornea – terminată cu două luni întârziere și scumpită

După ce a dat peste cap traficul rutier timp de un an asocierea Urban Profile Grele – Swietelsky – TIAB a reușit să termine lucrările cu o întârziere considerabilă de două luni și la un preț mai mare decât cel convenit inițial.

Imaginile suprinse luni de către Club Feroviar arată că lucrările sunt terminate în mare, cu un singur utilaj și un punct de lucru care mai trebuie îndepărtate. Stația de la intersecția bulevardelor Doina Cornea și Iuliu Maniu mai trebuie și aceasta definitivată.

Surse din cadrul Primăriei Capitalei au declarat pentru mainnews.ro că tramvaiul 1 și-ar putea relua circulația „în zilele următoare”. Estimarea este însă una optimistă. Recepția finală nu a fost făcută, iar în urma acesteia pot apărea noi lucrări de făcut, cu noi termene.

Citește aici despre durata mare de realizare a lucrărilor comparativ cu altele similare în mandatele altor primari.

Proiectul vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe bd. Vasile Milea, pe care circulă tramvaiele 1 și 10. În cadrul proiectului, s-au executat următoarele lucrări: refacerea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare – înlocuire traverse, șine, prinderi, amortizoare de zgomote și vibrații, înlocuirea stâlpilor de susținere a rețelei de contact, înlocuirea firelor de la rețeaua de contact, inclusiv elementele de susținere, refacerea peroanelor de pe tronson cu respectarea standardelor și normelor în vigoare, lucrări de reabilitare la pasajul subteran pietonal, lucrări la iluminatul public.

Valoarea totală a lucrărilor este de 28.056.510,21 lei, echivalentul a aproximativ 5,7 milioane de euro.

Obiectivul general al proiectului de 28 de milioane de lei este reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat la nivelul Municipiului Bucureşti, prin modernizarea tronsonului de 1,1 km cale dublă linie de tramvai pe care circulă tramvaiele 1 şi 10, îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor de parcurs, precum și a accesibilității, mai transmite Municipalitatea.

Scumpire cu 10 milioane lei?

În plus, dincolo de extinderea de timp, proiectul pare a se fi scumpit masiv, de la 18 milioane de lei la 28 de milioane de lei. Anunțul de atribuire publicat în SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice menționează o valoare de atribuire de 18 milioane de lei. Ulterior, la finele lunii iunie apare un nou act adițional, al nouălea, care menționează „modificare preț contract”. Informația privind majorarea valorii contractuale a fost furnizată de cotidianul România Liberă. Acesta spune că inițial „proiectul costa circa 18,5 milioane de lei, iar acum primăria plătește peste 28 de milioane de lei.

Ultimele Articole