luni, decembrie 4, 2023
spot_img

FOTO. Lucrările BAWI la Bănița – Merișor – Crivadia, gata aproape 60%

Lucrările de reparații pe linia CF Bănița – Merișor – Crivadia înregistrează procente de execuție de 29% și 60%.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că lucrările de reparații capitale și refacție totală aflate în execuție, la ora actuală, pe intervalul Bănița – Merișor – Crivadia (fir I) înregistrează progrese pe ambele șantiere, cu un stadiu de execuție de 60% între stațiile Merișor și Crivadia, interval care cuprinde inclusiv lucrări pe liniile II și III din stația Merișor, și de 29% între Bănița și Merișor. Lucrările sunt finanțate din fonduri de la Bugetul de Stat, iar termenul de finalizare a reparațiilor la suprastructura căii pe întregul interval este anul 2024.

Tot pe raza SRCF Timișoara se desfășoară, în prezent, și lucrările de tip Quick Wins, finanțate din fonduri nerambursabile PNRR, pe intervalul Livezeni – Petroșani – Bănița (12,648 km), lucrări care au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză tot până în anul 2024, iar stadiul de execuție pe cele 5 loturi întregistrează procente de 10% – 86%.

Ce vizează lucrările

În ceea ce privește cele două șantiere feroviare deschise între Bănița – Merișor  și Merișor-  Crivadia, lucrările de reparații vizează atât componentele suprastructurii feroviare – terasament, prisma căii, material mărunt de cale șină, traverse, aparate de cale, bretele – pe o lungime a traseului de cca 11 km, dar și la instalațiile de semnalizare și centralizare, rețeaua de telecomunicații, poduri/podețe/tuneluri și pasajele la nivel cu calea ferată existente pe următoarele zone kilometrice:
– Bănița – Merișor (fir I), km 67+620 – 62+150
– stația CF Merișor, km 62+150 – 61+300, liniile III (fir I) și II (fir 2)
– Merișor – Crivadia (fir I), km 61+300 – 57+185

„Este important de precizat faptul că lucrările de reparații capitale și refacție totală a căii ferate pe intervalul Bănița – Merișor – Crivadia (fir I), care se vor finaliza anul viitor, vor avea un impact direct în creșterea gradului de siguranță feroviară, prin restabilirea parametrilor tehnici ai liniei, în îmbunătățirea condițiilor de exploatare feroviară și, nu în ultimul rând, vor contribui la reducerea cheltuielilor pentru întreținerea căii”, spune CFR.

În perioada desfășurării lucrărilor pe distanța Bănița – Merișor – Crivadia, trenurile de călători circulă doar pe firul II (din ambele sensuri) și cu restricție de viteză, în zona șantierelor deschise pe firul I, această măsură de retrasare a graficului de circulație fiind necesară pentru a menține continuitate în traficul feroviar, dar și pentru a asigura front de lucru constructorului.

CFR SA transmite scuzele necesare călătorilor pentru disconfortul creat și le mulțumește pentru înțelegere, asigurându-i totodată de faptul că aceste lucrări sunt necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, scopul final fiind creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță.

Lucrările sunt efectuate de către compania BAWI.

Ultimele Articole