spot_img
miercuri, februarie 8, 2023
spot_img

FOTO. Lucrări pentru eliminarea restricțiilor de viteză la Regionala Timișoara a CFR SA

CFR SA va aloca 23,11 milioane lei pentru eliminarea restricțiilor de viteză la Regionala Timișoara, în stațiile Bretea Streiului, Pui, Valea Cernei, Timișoara Nord, Timișoara Est.  O parte din lucrări a fost efectuată de către Antrepriza Construcții Căi Ferate (ACCF). 
SRCF Timișoara are în derulare la ora actuală lucrări de întreținere și reparații pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație între stațiile Crivadia – Merișor – Bănița, pe linii directe din stațiile Bretea Streiului, Crivadia, Pui, Valea Cernei, Timișoara Nord, Timișoara Est, Curtici și lucrări de reparații capitale la podul CF, de la km 72+866, situat între stațiile Bănița – Petroșani.
Alocația este de 23,11 milioane lei, potrivit unui comunicat de presă de marți al companiei.
Lucrările în execuție sunt: reparații curente linii și aparate de cale, înlocuire de șină/traverse în linie curentă, pe linii din stații, reparații pod CF, montare aparate noi de cale, ciuruire mecanizată a prismei de piatră spartă, buraj/profilare mecanizată/stabilizare dinamică, înlocuire dale și turnare covor asfaltic, în zona trecerilor la nivel.
  • Crivadia – Merișor – Bănița (fir 2) înlocuire traverse de lemn necorespunzătoare cu traverse de beton cu prindere elastică, lucrări de buraj mecanizat, km 60+390-km 60+700 și km 66+310-66+610
  • Stația Bretea Streiului (fir 1 și 2) înlocuire aparate de cale, traverselor de lemn și beton, Jil-uri, completare cu pietră spartă, km 21+920 – 23+250
  • Statia Crivadia (fir 1 și 2 ) înlocuire macazuri, traverse de beton, traverse speciale pentru aparatele de cale, traverse lemn normale, material mărunt de cale și piatră spartă, km 56+050-57+185
  • Stația Pui (fir 1 și 2) înlocuire aparate de cale, piese metalice necorespunzătoare, realizarea stratului de repartiţie din balast pe zona aparatelor de cale și a panourilor de cale adiacente acestora, înlocuire traverse pe toate aparatele de cale, înlocuire traverse de beton necorespunzătoare, refacerea continuității tipului de șină, prin înlocuirea șinei tip 49 cu tip 60 și introducerea cupoanelor de tranziție 60/49, înlocuirea JIL-urilor, km 43+300-43+600, linia 4 abătută și înlocuire dale TN
  • Stația Valea Cernei, înlocuire traverse speciale de lemn din componența aparatelor de cale, înlocuirea traverselor aflate pe panourile adiacente aparatelor de cale, montare aparate de cale noi pe traverse beton, înlocuirea JIL-urilor, realizarea stratului de repartiție din zona aparatelor de cale și a panourilor adiacente, strat nou de piatră spartă, km 393+000-394+200, linia I directă
  • Stația Timișoara Nord, înlocuire traverse de lemn necorespunzătoare cu traverse de lemn noi impregnate, respectiv cu traverse de beton noi cu prindere elastică pe curbele după aparatele de cale, lucrări de buraj mecanizat
  • Stația Timișoara Est, înlocuire traverse de lemn necorespunzătoare cu traverse de lemn noi impregnate pe diagonale, traverse de beton noi cu prindere elastic, inclusiv pe curbele după aparatele de cale, lucrări de buraj mecanizat
  • Stația Curtici, înlocuire traverse de lemn speciale pentru aparate cale și a traverselor din lemn normale pe curbele după aparatele de cale, înlocuire macazuri
  • Bănița – Petroșani, reparații capitale pod km 72+866
Au fost finalizate reparațiile:
  • Stația Pui (fir 1 și 2), km 44+100 – 44+600 înlocuire bretea, înlocuire TDJ, aparate de cale simple cu aparate de cale montate pe traverse de beton, traverse lemn necorespunzătoare, dale la TN, buraje
  • Baru Mare – Crivadia (fir 1 și 2), km 51+050-55+000, înlocuire traverse lemn, aparate de cale, șină, buraje
  • Cornuțel Banat – Reșița Nord, km 19+450 – 22+300, înlocuire traverse de lemn necorespunzătoare, cu traverse de beton cu prindere elastică, buraj mecanizat
  • Stația Băile Herculane, linia I directă, înlocuire aparate de cale, traverse normale necorespunzătoare cu traverse beton, introducerea de cupoane de tranziție, înlocuire JIL-uri, înlocuirea stratului de piatră spartă, lucrări de evacuare a pământului din Cap Y

Scopul lucrărilor de întreținere/reparații:

  • creșterea vitezei, a gradului de confort și a siguranței feroviare/rutiere;
  • creșterea capacității de exploatare;
  • ridicarea restricțiilor de viteză;
  • evitarea introducerii de restricții de viteză, prin aducerea liniilor în parametrii proiectați.

Ultimele Articole