luni, februarie 19, 2024
spot_img

GALERIE FOTO. Imagini de la locul deraierii de la Leu: șine și macazuri contorsionate

Club Feroviar vă prezintă o serie de fotografii surprinse la locul deraierii de la Leu de marți dimineață a unui tren de marfă operat de Global Rail Solutions.

Ca urmare a accidentului feroviar produs în data de 16 ianuarie, la intrarea în stația CF Leu, unde nouă vagoane din compunerea unui tren privat de marfă au deraiat, iar alte două s-au răsturnat, a fost afectată linia pe ambele fire de circulație (300 m), au fost avariate trei aparate de cale și a fost rupt un stâlp al liniei de contact. Dincolo de acest anunț al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, noi vă prezentăm imaginile de la fața locului, care vorbesc de la sine.

Între timp, echipele de intervenție ale SRCF Craiova acționează în continuare cu două macarale de mare tonaj cu o capacitate de 250 de tone, respectiv 125 de tone, cu care au ridicat deja de pe șine șapte din cele 11 vagoane deraiate marți dimineață, așa cum am informat anterior. Concomitent se fac lucrări de refacere a liniei pe ambele fire de circulație și se fac lucrări pregătitoare pentru montarea unui aparat nou de cale. Amintim că voestalpine Railway Systems România din Buzău (fostă VAE Apcarom) a livrat în regim de urgență, la nici 24 de ore de la producerea accidentului, trei schimbătoare de cale către SRCF Craiova, pentru a le înlocui pe cele distruse în urma deraierii.



Operațiunea de la locul deraierii de la Leu, extrem de dificilă

CFR SA precizează faptul că operațiunea de ridicare a vagoanelor deraiate/răsturnate este complexă și de durată, în special partea de poziționare/calare/decalare a macaralelor, care înainte de a începe ridicarea de sarcină trebuie să fie asigurate la sol și echilibrate cu contragreutăți, pentru a permite operarea în siguranță.

În continuare circulația trenurilor se realizează cu tracțiune Diesel, pe rute alternative Craiova – Piatra Olt – Caracal (linie simplă neelectrificată) sau cu transbordarea călătorilor cu mijloace auto între stațiile CF Craiova – Caracal și retur, asigurată de SRCF Craiova, măsuri de circulație care vor fi menținute până la finalizarea intervențiilor desfășurate de personalul feroviar în stația CF Leu.

CFR Călători a anunțat joi dimineață, printr-un comunicat postat pe site-ul propriu, că în zilele de 18 și 19 ianuarie 2024, pentru preluarea traficului de călători, circulă suplimentar trenul IR 12196 Roșiori Nord – București Nord (în locul trenului IR 1596), cu plecare din stația Roșiori Nord la ora 15.53.

Ultimele Articole