spot_img
luni, ianuarie 30, 2023
spot_img

FOTO. GFR a expediat încă un tren pe noul Coridor de mijloc, Marea Caspică – Marea Neagră – Europa de Vest

Din cauza blocajului Coridorului nordic ce trecea prin Rusia, dinspre China, operatorii de marfă se orientează pe un nou Coridor, numit de mijloc. În acest lanț, rolul portului Constanța este în creștere și sunt așteptate investiții importante pe acest Coridor.

Acesta pleacă din zona Mării Caspice și traversează Marea Neagră pentru a ajunge cu mărfurile în portul Constanța. Trenurile pleacă apoi spre granița de vest. Războiul din Ucraina a adus blocaje ale transporturilor pe calea ferată de-a lungul Coridorului nordic, folosit până acum.

Compania GFR a lucrat intens pentru a găsi o rută alternativă la coridorul tradițional nordic. Pe noua rută, numită de mijloc, containerele din China ajung pe coasta de est a Mării Negre, traversează marea cu vaporul si ajung pe litoralul european în portul Constanța. Vineri dimineață un nou transport a plecat de la Constanța pe această rută.

De acolo, GFR preia containerele și le transportă spre Europa de Vest. Noul coridor este căutat de din ce în ce mai mulți operatori de transport. Se așteaptă ca noua orientare să aducă investiții în dezvoltarea de terminale și porturi de-a lungul traseului. Ca un hub important al României și al Mării Negre, Constanța devine o nouă poartă de intrare pentru transportul de containere eurasiatice.

Memorandum de colaborare semnat în 2019

Reamintim că la finele lui 2019, încă dinainte de invazia Ucrainei de către Rusia, grupul GRAMPET – Grup Feroviar Român (GFR), GR Logistics and Terminals LLC (Georgia) și ASCO Logistic CJSC (Azerbaidjan) au semnat în capitala Georgiei Acordul de înființare a unui Consorțiu care va opera transporturi navale periodice între porturile Constanța și Batumi/Poti.

Acordul a reprezentat încă un pas prin care companiile membre ale Asociației Middle Corridor – Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică colaborează pentru a intensifica fluxul de mărfuri de-a lungul acestei rute.

În luna iunie 2019, Grupul GRAMPET – Grup Feroviar Român (GFR) și NMSC Kazmortransflot LLP, operatorul naval de stat al Republicii Kazahstan, au semnat un Memorandum de Colaborare în cadrul aceluiași proiect.

GRAMPET este cel mai mare operator privat de transport feroviar de marfă și logistică din România și Europa Centrală și de Sud-Est și prima companie europeană care s-a alăturat Asociației Middle Corridor – Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică, în septembrie anul trecut.

Partenerii îşi propun să dezvolte ruta Middle Corridor, care are un rol important de legătură între Asia de Est și Europa de Vest prin bazinul Mării Caspice, Republica Azerbaidjan și Georgia, și să ofere servicii mai rapide pentru transportul mărfurilor folosind un mijloc alternativ de transport peste Marea Neagră.

Înfiinţat în urmă cu aproape 20 de ani, GRAMPET este prima multinațională fondată în România și cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa de Sud-Est. Structura sa de companii acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluții și produse de transport feroviar, oferind clienţilor săi o experienţă integrată la cel mai înalt nivel de competență: servicii de transport feroviar marfă, construcţii, reparaţii şi modernizarea materialului rulant, producția de piese de schimb, închiriere de material rulant, transbordarea mărfurilor, servicii logistice, precum și soluţii inovatoare de IT pentru operatorii feroviari.

Ultimele Articole