sâmbătă, octombrie 5, 2024
spot_img

FOTO. Cum arată trenul IR livrat de PESA României

Club Feroviar vă prezintă în premieră o imagine cu trenul fabricat de PESA Polonia pentru România în cadrul contractului de 20 de rame RE-IR.

Potrivit caietului de sarcini, rama poloneză este alcătuită din trei vagoane și are podeaua coborâtă în mare parte, în special în zona accesurilor. Potrivit documentației de licitație, este vorba de cel puțin 40% podea coborâtă obligatoriu în zona de acces, astfel încât urcarea și coborârea pasagerilor să se facă în conformitate cu standardele în domeniu.

Reamintim că ARF a semnat contractul cu firma PESA în decembrie anul trecut. Compania Alstom a obținut la Curtea de Apel obligarea ARF de reevaluare a ofertei PESA, după care ARF a desemnat câștigătoare tot oferta polonezilor. O acțiune depusă la CNSC de către Alstom împotriva deciziei a fost respinsă recent de către Consiliu.

Contractul poate fi suplimentat

Contractul presupune achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software.

Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 EUR), dintre care 830.400.000,00 lei reprezintă valoarea ramelor (167.971.357,49 EUR) și 276.000.000,00 lei (55.828.630,38 EUR), serviciile de mentenanță.

Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin MTI, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Termen de livrare, decembrie 2025

În ceea ce privește termenul de livrare al primei rame, precizăm că acesta este de 24 de luni de la semnarea contractului.

Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 191 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.

Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect se pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, pe următoarele rute de circulație: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) – București – Ciulnița – Călărași.

Knorr Bremse

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării implică și următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Achiziționarea noilor rame electrice RE-IR2 va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al calității și confortului serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată, concomitent cu creșterea eficienței serviciilor de transport feroviar de călători, prin diminuarea necesarului de compensare raportat la indicatorii tren-km și călătorii transportați.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole