Electroputere VFU Pașcani SA a finalizat reparația unui Siemens Desiro, primul dintr-un lot de 50 automotoare, obiect al unui contract semnat cu CFR Călători. Reparatorul a postat pe pagina sa de socializare fotografii ale procesului de reparație.
Reparațiile tip R9 au fost făcute cu succes la automotorul Desiro cu numărul AM 2072, acesta fiind primul din cele 50, la care compania are semnat un acord cadru cu SNTFC „CFR Calatori” SA.
Automotoarele Desiro SR20D, cunoscute popular ca „Săgeți Albastre”, au fost achiziționate de SNTFC CFR Călători SA în perioada 2003-2007.
Reprezentanții reparatorului au postat vineri imagini cu lucrările, precum și cu ieșirea automotorului pe poarta fabricii.
Reviziile capitale de tip R9 se realizează la 12 ani de operare sau la 2 milioane km parcurși și reprezintă un proiect complex, prin care se dezasamblează și se verifică, repară sau schimbă toate subansamblele automotorului, mai puțin motoarele acestuia.
CFR Călători și Electroputere VFU au semnat în august 2021 un acord cadru pe patru ani pentru repararea automotoarelor în valoare de peste 151 de milioane de lei.
Citește aici despre aventurile CFR Călători cu reparațiile automtoarelor Siemens Desiro la un alt reparator.
Ce conțin lucrările R9 la reparația unui Siemens Desiro
- Boghiul motor 1 și 2 – Demontare boghiu motor în subansamble, spălare, curățare, constatare, reparare și/sau înlocuire elemente.
- Reparație osii motoare cu atac de osie simplu, atac de osie simplu, osii motoare cu atac de osie dublu, atac de osie dublu.
- Boghiu purtător – Demontare boghiu purtător în subansamble, spălare, curățare, constatare, reparare și/sau înlocuire elemente.
- Reparație osii libere.
- Cupla automată – demontare, verificare, reparare cu înlocuire de elemente.
- Instalația de climatizare și instalația de încălzire – demontare, verificare, reparație.
- Stația de încărcare baterii acumulatori – verificare și reparare.
- Reparare modul principal WC.
- Repararea ușilor de acces.
- Reparație, verificare ferestre și înlocuire geamuri sparte sau fisurate.
- Reparație intercomunicații (articulație vagon, burdufuri de intercomunicație).
- Demontare, verificare, reparare scaune și strapontine, inclusiv înlocuire tapițerie.
- Verificarea, repararea instalațiilor din postul de conducere.
- Verificarea și reparația instalației electrice: baterie rețea bord, instalație comandă, instalație INDUSI, calculator frână, controler tracțiune frână, instalația de vitezometre.
- Sistem combustibil – demontare, verificare, reparație cu înlocuiri.
- Reparație sisteme de frânare (frâna magnetică, frâna pneumatică, uscătorul de aer, frâna de rastare, instalația uns buza bandajului și nisipar, cilindrii de frână și timonerie).
- Caroseria automotorului – curățare, verificare, reparații după caz, vopsire exterioară.
- Probe finale.
Electroputere VFU Pașcani reamintește că licitația a fost inițiată la finalul anului 2021 și că de atunci prețul materialelor și subansamblelor a crescut cu până la 40-50%.