Luni a sosit în București ultimul tramvai din comanda de 100 de tramvaie semnată în 2022 cu Primăria Municipiului București, eveniment la care a fost prezent acționarul companiei Astra Vagoane Călători, Valer Blidar.
Potrivit directorului general al companiei Mihail Marian Călin, e vorba de o jumătate de tramvai, respectiv de două module, acestea fiind transportate pe trailere pe bucăți, cum se zice.
Dacă Valea Oltului nu ar fi avut restricții de circulație, cele două module ar fi ajuns cam cu o lună mai devreme, spune managerul companiei. Termenul contractual de livrare este 30 septembrie 2024.
Cele 100 de tramvaie au o capacitate totală de 322 de locuri fiecare, dintre care 56 pe scaune, precum și un loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii.
Ușile, zonele de acces și trecerile asigură accesul călătorilor cu nevoi speciale (dizabilități locomotorii și/sau mobilitate redusă) pe platforma special destinată, dar și a celorlalți călători pe toată lungimea vagonului. Tramvaiul este prevăzut cu buton de semnalizare a intenției de acționare a rampei atât la interiorul, cât și la exteriorul vagonului, precum și semnalizare la bord pentru conducătorul de vehicul. Trapa (rampa) este rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală cu sistem de protecție împotriva plecării tramvaiului cu trapa deschisă.
De asemenea, tramvaiele Imperio sunt dotate cu cinci uşi duble, cu sistem antistrivire, ceea ce asigură transferul ușor al călătorilor la urcare și coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul ușilor de acces. Din punct de vedere al confortului, tramvaiele au următoarele dotări: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiţionat/încălzirii atât în salonul de călători, cât și la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală și auditivă în tehnologie LED/LCD, afișaje de traseu exterioare și indicatoare pentru avizare stații cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor, precum și WIFI gratuit pentru călători.
În plus, tramvaiele beneficiază de sistem ticketing și sistem POS de achiziționare a cardului direct în tramvai. Vehiculele au un nivel de zgomot redus, sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 și sistem de numărare a călătorilor.
Ca noutate, în aceste tramvaie călătorii au posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat celorlalți utilizatori atunci când nu este folosit.
Inițial, liniile pe care au fost introduse tramvaiele au fost 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55. Ulterior au beneficiat de mijloace de transport noi și liniile 7 și 11. Nu este cunoscută linia pe care va circula ultimul tramvai livrat.