spot_img
marți, decembrie 7, 2021
spot_img

A fost inaugurata linia Baku-Tbilisi-Kars

La 30 octombrie, Presedintele Azerbaidjanului, Ilham Aliyev, si cel al Turciei, Recep Tayyip Erdogan, prim-ministrii Kazahstanului, Bakytzhan Sagintayev, Georgiei, Giorgi Kvirikashvili si Uzbekistanului, Abdulla Aripov, impreuna cu delegati din Tajikistan si Turkmenistan, au lansat oficial noul coridor feroviar care leaga Asia de Europa, Baku-Tbilisi-Kars.
„Linia Baku-Tbilisi-Kars este un proiect istoric de importanta majora. Lungimea acestei linii de cale ferata este de aprox. 850 km, dintre care 504 km pe teritoriul Azerbaidjanului. Linia va fi foarte importanta pentru dezvoltarea activitatii si va crea beneficii pentru toate partile implicate”, a declarat Presedintele Azerbaidjanului in timpul ceremoniei.
Baku–Tbilisi–Kars este o legatura feroviara regionala care formeaza o conexiune directa intre Azerbaidjan, Georgia si Turcia.
„Aceasta ceremonie marcheaza lansarea serviciului pe una dintre legaturile noului Drum al Matasii, care are ca scop stabilirea unei conexiuni intre Asia, Europa si Africa. Am finalizat cea mai importanta etapa a proiectului Coridorului de Mijloc odata cu plecarea primului tren in cadrul proiectului liniei Baku-Tbilisi-Kars. Astfel, anuntam stabilirea unei linii de cale ferata neintrerupta din Londra catre China”, a declarat Presedintele Erdoğan.
„Astazi, lansam oficial Linia Baku-Tbilisi-Kars, cel mai bun exemplu de succes in implementarea proiectelor strategice comune. Lansarea noii linii de cale ferata va crea conditiile necesare dezvoltarii infrastructurii complementare, simplificand procesul de accesare a pietelor noi si promovand dezvoltarea turismului si a industriilor de procesare si creand noi locuri de munca, toate acestea fiind o preconditie a dezvoltarii economice durabile si a progresului regiunii noastre”, a declarat Prim-ministrul Georgiei.
Conform estimarilor, linia va transporta 1 milion de calatori si 6,5 milioane de tone de marfa in prima etapa. Ulterior, capacitatea de transport va creste la 3 milioane de calatori si 17 milioane de tone de marfa. „Noua ruta feroviara va favoriza deblocarea potentialului de tranzit si logistica al tarilor noastre si va consolida rolul regiunii in activitatea de transport si cea comerciala. Pe langa serviciile de transport de marfa, linia Baku-Tbilisi-Kars va deservi un milion de calatori in fiecare an”, a adaugat Prim-ministrul georgian.
Linia Baku-Tbilisi-Kars conecteaza nu doar cele trei tari pe care le strabate, dar si toate republicile Asiei Centrale cu ruta vestica de transport, a explicat Presedintele Erdoğan care a subliniat ca „linia are capacitatea de a transporta 1 milion de pasageri si 6,5 milioane de tone de marfa”, si ca aceasta capacitate va creste semnificativ pana in 2034.
In mare masura, noua linie se concentreaza asupra extinderii relatiilor comerciale si economice cu China. In prezent, calatoria unui tren de marfa din China catre Georgia, prin Kazahstan si Azerbaidjan dureaza opt zile. Linia BTK, cu o lungime de 850 km, se va intinde de pe malul Marii Caspice din Azerbaidjan catre capitala Georgiei, iar apoi isi va croi drum spre sud catre estul Turciei inainte de a se conecta cu reteaua feroviara turca si mai departe cu cea europeana. Linia este proiectata sa devina o parte importanta din ruta sudica a retelei Noului Drum al Matasii format din coridoarele comerciale si de transport dintre China si Europa.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole