spot_img
vineri, august 12, 2022
spot_img

Forumul Railway PRO: Transportul rutier pune presiune pe transportul feroviar de marfa din Romania

CFR Marfa„Conform Institutului National de Statistica, in 2016, din totalul marfurilor transportate, transportul rutier de marfa a avut o cota de piata de 60,99%, in timp ce operatorul national feroviar de marfa, CFR Marfa, a avut o cota de piata de 6,86%, iar operatorii feroviari de marfa privati au acumulat o cota de piata de 7,99%. Transportul feroviar de marfa se confrunta cu o concurenta acerba din partea transportului rutier. Si credem ca aceasta cota a transportului rutier va continua sa creasca”, a declarat  Daniel Ciobanu, Director Departament Vanzari Trafic CFR Marfa, in cadrul Forumului de Tehnologii si Servicii Railway PRO, organizat de Railway PRO, Club Feroviar si Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF) in aprilie 2017.
Operatorul feroviar national de marfa, CFR Marfa, a identificat patru factori care au impact asupra concurentei de pe piata feroviara de marfa din Romania, iar acesti factori au legatura cu starea proasta a infrastructurii de transport, cresterea presiunii asupra preturilor si termenilor de plata, alocarea periodica a resurselor logistice suplimentare si solicitarile cu privire la optimizarea timpului de transport cu toate ca viteza comerciala scade tot mai mult pe sectiunile si liniile feroviare.
Reprezentantul CFR Marfa a explicat ca, pe langa situatia nationala, exista competitivitatea rutelor internationale care, in afara Romaniei (o tara traversata de Coridorul IV, Coridorul IX si Coridorul VII – Raul Dunarea), sunt mai scurte: de exemplu, din Asia in Europa, Coridorul X este mai scurt cu peste 500 de km, Coridorul IV via Serbia este mai scurt cu 180-540 de km, proiectul Viking si serviciile de feribot din Ilicevsk (Ucraina) catre Varna (Bulgaria)/Istanbul este mai scurt cu 400 km.
In acest context, transportul feroviar de marfa trebuie sa sufere mai multe transformari pentru a deveni mai atractiv.

Ultimele Articole