vineri, aprilie 19, 2024
spot_img

Forumul Railway PRO: CFR Calatori propune o alocare de 465 mil euro pentru material rulant

DSC_3877Operatorul CFR Calatori va continua procesul privind demararea achizitiei de noi trenuri, intrucat “capacitatea de transport a devenit insuficienta, iar modernizarea parcului de material rulant este o necesitate majora. Este nevoie de investitii urgente in proiecte de ridicare a standardelor de calatorie, iar in acest sens trebuie sa continuam demersurile in vederea achizitiei de trenuri noi. Din studiul Analiza cost-beneficiu pentru achizitie de material rulant nou au rezultat mai multe potentiale surse de finantare precum: contributia actionariatului, Cash-Flow din exploatare si investitii, leasing, inchiriere, etc. Se impune reanalizarea unor aspecte tehnice referitoare la eligibilitatea companiei de a accesa fondurile comunitare disponibile pentru achizitia de material rulant. Sustenabilitatea unei masuri de ajutor de stat ce are in componenta parte de cofinantare din POIM ramane a fi clarificata in perioada urmatoare. Propunerea CFR Calatori consta in alocarea de la bugetul de stat a sumei de 2,11 miliarde lei (465 mil euro) si identificarea altor surse de finantare, in contul subcompensarii obligatiilor de serviciu public”, a declarat  Iosif Szentes, director general al CFR Calatori, in cadrul Forumului de Tehnologii si Servicii Railway PRO, organizat de Railway PRO, Club Feroviar si Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF) in aprilie 2017.
Pentru a raspunde cerintelor de mobilitate, in prezent este nevoie de achizitia a peste 100 de rame electrice, trenuri si rame diesel astfel incat sa se asigure orarul cadentat pe principalele destinatii din Romania.
Pentru incurajarea utilizarii transportului pe calea ferata, CFR Calatori a modernizat anul trecut 15 vagoane seria 2176 si a reparat 445 vagoane de pasageri, de asemenea, s-au realizat reparatii capitale pentru 40 de unitati automotoare Sageata Albastra, iar alte 12 unitati se afla inca in reparatii. Reparatii complexe s-au realizat si pentru 11 locomotive electrice, si diesel-electrice, , 5 GM, si 1 locomotiva diesel-hidraulica.
Parcul de material rulant al CFR Calatori este format din 1532 de unitati: 1050 vagoane (950 vagoane clasă, 100 de vagoane de dormit, cuseta, vagoane restaurant si bar-bistro), 126 automotoare (68 Desiro, 8 ADM11, 50 alte tipuri), 8 rame electrice si 348 locomotive (237 electrice, 111 diesel electrice si hidraulice). Conform prezentarii directorului general al companiei, “parcul activ de vagoane al CFR Calatori a crescut în 2016 cu cca 20 %, prin reparatii programate si realizate cu fonduri proprii. Daca in anul 2015 existau 884 unitati, in 2016 numarul acestora a crescut la 1050 unitati.
Anul trecut, CFR Calatori a transportat 53 de milioane pasageri, parcul de material activ fiind de 1532 de unitati, din care 1300 de trenuri au fost puse zilnic in circulatie, catre peste 1500 de destinatii interne si internationale. 75% din numarul total de trenuri sunt destinate serviciilor de tren Regio.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole