Fonduri europene pentru reabilitarea unor linii de tramvai din Iasi

8 ianuarie 2019
Tramvai in Iasi, modernizat

Proiecte ale administratiei locale au fost aprobate de Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord Est spre finantare cu fonduri europene, a anuntat Primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica. Trei dintre acestea vizeaza dezvoltarea mobilitatii urbane.

Edilul municipiului Iasi a mentionat ca in scurt timp urmeaza sa fie semnate contractele de finantare si demarate procedurile de achizitie a lucrarilor, proiectele vizand dezvoltarea infrastructurii transportului public in comun si a sistemului alternativ de mobilitate urbana.

Proiectele vor fi finantate prin intermediul Programului Operational Regional 2014 – 2020 si prevad reabilitarea infrastructurii de tramvai, reorganizarea circulatiei pe bulevardul Tudor Vladimirescu si un “sistem alternativ de mobilitate urbana utilizand statii automate de inchiriere a bicicletelor – Iasi VeloCity”.

“Este un pachet de proiecte care a facut obiectul preocuparii noastre pentru dezvoltarea infrastructurii in Iasi, modernizarea mijloacelor de transport si un sistem de ticketing electronic.

In plus, municipalitatea din Iasi a anuntat intentia a de achizitiona 16 tramvaie noi, tot cu sprijinul fondurilor europene.

Am incredere in programul de finantare europeana ca fiind singurul motor de dezvoltare economica a regiunilor ramase subdezvoltate. Recomand Guvernului Romaniei sa nu abandoneze acest traseu al fondurilor europene pentru ca nu va crea decat prejudicii financiare statului roman, dezechilibre economice majore si continuarea procesului de subdezvoltare a tarii”, a punctat primarul Mihai Chirica.

Proiectul “Reabilitarea infrastructurii de tramvai in Municipiul Iasi” presupune reabilitarea infrastructurii si suprastructurii caii de rulare pe trei tronsoane. Astfel, autoritatile locale au pregatit un proiect in valoare de 114,28 milioane lei care prevede inlocuirea liniilor de tramvai vechi din Iasi.

Este vorba despre zona “Cinci Drumuri – strada Padurii – strada Nicorita”, unde proiectul prevede efectuarea de lucrari de constructii si instalatii aferente liniei de tramvai pe o lungime de 1.334 metri si construirea a doua statii de transport public, dar si reabilitarea strazii Padurii.

Zona “Piata Podu Ros – Intersectie cu bulevardul Primaverii” include efectuarea de lucrari de constructii si instalatii aferente liniei de tramvai Piata Podu Ros – intersectie cu Bulevardul Primaverii (lungime: 914 metri de linie simpla), reabilitarea a doua peroane ale statiilor de transport public, construirea de piste pentru biciclete pe lungimea trotuarelor (lungime: 914 metri), precum si reabilitarea spatiului verde in suprafata de 899 metri patrati.

Al treilea proiect, “Bulevardul Virgil Sahleanu – Intersectie cu bulevardul Metalurgiei – rond Tutora”, prevede realizarea de lucrari de constructii si instalatii aferente liniei de tramvai cuprinsa intre bulevardul Metalurgiei si rond Tutora (capat zona industriala), pe o lungime de 3.472 metri de linie simpla, realizarea elementelor componente necesare functionarii caii de rulare tramvai, reabilitarea a sase peroane, construirea a sase statii de transport public, reabilitarea de spatii verzi in suprafata de 5.180 metri patrati.