Florin Dobrescu: trebuie oprită distrugerea căii ferate. 1.373 de puncte negre pe rețeaua feroviară

Trebuie ca în acest an, în al 12-lea ceas, să fie oprită distrugerea căii ferate, a declarat vineri după amiază, la B1 TV, președintele Federației Sindicale Drum de Fier, Florin Dobrescu.

distrugerea căii ferate

El a arătat că, din 13.500 km, cât măsoară rețeaua de cale ferată din România, 9.800 sun restanți la reparații capitale.

Pe de altă parte, pe rețea există 1.373 de ”puncta negre” cu restricții de viteză, în creștere cu peste o sută în numai un an de zile. Și asta, spune liderul sindical, pentru că în cursul anului trecut nu s-a făcut nicio reparație la infrastructura feroviară. Cele mai multe asemenea puncta periculoase pe calea ferată sunt pe marile magistrale, cum ar fi București – Craiova – Timișoara – Arad sau București – Iași, a menționat el.

”Ar trebui să ne îngrijoreze faptul că ne apropiem de jumătatea anului și noi nu avem bugetul aprobat. Urmează procedurile de licitației, care sunt foarte greoaie, contestații și așa mai departe”, a spus Florin Dobrescu.

Liderul sindical s-a arătat însă optimist, în condițiile în care în proiectul de budget pe acest an sunt prevăzute sume consistente. ”E un budget foarte bun și cred că ministrul Cuc va rezolva și problemele birocratice, așa cum ne-a promis”, a spus el.

Florin Dobrescu s-a arătat optimist și atunci când a fost întrebat dacă este posibil ca până anul viitor Bucureștiul să aibă o legătură feroviară direct cu Aeroportul Henri Coandă Otopeni: ”Cred că este posibil să avem această linie, dacă anul ăsta ne mobilizăm. La CFR SA toată lumea este mobilizată pe subiectul ăsta”.

Trebuie mărită compensația la CFR Călători, pentru a evita distrugerea căii ferate

La rândul lui, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, Rodrigo Maxim, a spus, în cadrul aceleiași dezbateri televizate, că la rectificarea bugetară trebuie majorată neapărat compensația pentru CFR Călători, cu 700 milioane de lei.

”La CFR Călători nu s-au luat în calcul toate reparațiile de care este nevoie și aici mă refer la starea foarte proastă în care se află liniile ferate din depouri. Pe de altă parte, imediat după Revoluție aveam 3.600 de vagoane, iar acum sunt doar 800. Din această cauză se înghesuie lumea în trenuri”, a declarat Rodrigo Maxim.

În ceea ce privește restricțiile de viteză, liderul sindical a precizat că ele sunt cuprinse într-o carte de 160 de pagini pe care trebuie s-o aibă la el fiecare mecanic atunci când pleacă în cursă. ”În toată Europa se modernizează infrastructura feroviară și se pune accesnt pe transportul feroviar. Ce, noi nu suntem cetățeni comunitari?”, a mai spus el.

Liderul sindical a mai spus că în momentul de față s-a ajuns la o limită în ceea ce privește siguranța circulației și că nu ar mai trebui făcute bugete pe minus.