FlixTrain în Franța. Societatea germană vrea să concureze SNCF pe cinci linii din Hexagon

Se pregătește sosirea FlixTrain în Franța. Dechiderea către concurență în sistemul feroviar francez (lucru care în România s-a întâmplat în 1998) zdruncină serios monopolul SNCF.

FlixTrain în Franța

Potrivit Autorității de reglementare a activităților feroviare și rutiere (Arafer), compania germană Flix Train a depus o ofertă pentru a exploate cinci linii: Paris Nord – Bruxelles Nord, Paris Bercy – Lyon Perrache, ParisBercy – Nisa (tren de noapre), Paris Bercy – Toulouse și Paris Austerlitz – Bordeaux.

Aceste proiecte de operare feroviară ar fi programate să înceapă în decembrie 2020. Spre deosebire de oferta SNCF cu trenuri TGV pentru a ajunge cel mai rapid din punctul A în punctul B, FlixTrain mizează pe o ofertă ”echivalentă trenurilor Intercity”. Cu alte cuvinte, cu mai multe opriri în gările de pe traseu, dar la prețuri mult mai suportabile, notează jurnaliștii de la Le Parisien.

Astfel, o călătorie de la Paris la Lyon va dura patru ore și 22 de minute, față de doar două ore cu TGV. Distanța dintre Paris și Toulouse va fi parcursă în șase ore și 35 de minute. FlixTrain vrea de asemenea să introducă un tren de noapte între Paris și Nisa, iar călătoria va dura 10 ore și 24 de minute, față de doar șapte ore cu TGV. ”Pe baza datelor pe care le deținem, știm că este o mare cerere pentru o ofertă convenabilă pe aceste linii”, a explicat Yvan Lefranc-Morin, directorul general al FlixTrain Franța.

FlixTrain în Franța. Nemții vor stabili parteneriate

La fel ca în Germania, unde compania operează din aprilie anul trecut, FlixTrain se va focaliza pe planificarea rețelei și pe vânzarea biletelor și va stabili parteneriate cu companii care au trenuri, ce vor fi vopsite în verde, ca efigia mărcii.

Potrivit reglementării europene care definește condițiile de acces ale operatorilor privați pe rețeaua feroviară, autoritățile care organizează transportul (în principal regiunile) au de acum înainte un termen de o lună de zile pentru a cere la Arafer un ”test de echilibru economic”. Prin acest demers, trebuie aflat dacă aceste noi servicii compromit sau nu viabilitatea unui serviciu public existent, în speță TER (trenurile expres regionale).

Până în momentul de față, Flix Train, care operează trei linii în Germania, a transportat un milion de călători din primul an de exploatare.

În Franța, societatea care este mai cunoscută prin faptul că operează de patru ani de zile FlixBus, liniile de autocare interurbane low-cost, vrea să meargă mai departe. ”Intenționăm să integrăm aceste trenuri într-o rețea mult mai mare, care reprezintă în ziua de azi noile moduri de mobilitate ieftină. Interesul nostru este de a crea o permeabilitate între modul rutier și cel feroviar, pentru că suntem convinși de puternica complementaritate a acestor moduri de transport”, a mai spus Yvan Lefranc-Morin.

Și italienii vor să intre pe căile ferate franceze

Cei de la FlixTrain nu sunt singurii care internționează să concureze compania feroviară franceză de stat SNCF. Societatea italiană feroviară Thello, subsidiară a Trenitalia, a notificat Arafer la începutul lunii iunie asupra intenției sale de a exploata, începând din luna iunie a anului viitor, un nou serviciu internațional de transport feroviar de călători între Paris și Milano, utilizând rețelele de mare viteză franceză și italiană. Acest serviciu ar putea concura SNCF pe linia de mare viteză Paris – Lyon cu rame Zefiro V300 construite de producătorul canadian Bombardier.