Licitația este reluată din cauza faptului că la prima ședință nu au existat doritori.
Potrivit anunțului publicat și care poate fi consultat aici, licitația urmează să aibă loc la data de 28 iunie la Constanța. Este vorba de 177 de vagoane care au „durata de viață utilă depășită, sunt în stare tehnică necorespunzătoare/necirculabilă, în stare de defectare care cere reparații generale tip RK, cu subansamble piese lipsă sau defecte la echipamentele de rulare, suspensie, tracțiune, ciocnire, legare”. Cumpărătorii își asumă starea tehnică a vagoanelor și cheltuielile reprezentate de TUI, transport, tăiere etc, se arată în anunț.
Vagoanele sunt de mai multe tipuri, majoritatea (44 bucați) fiind EACS. Sunt disponibile la vânzare și vagoane pentru transportul cerealelor, produselor chimice sau carburanților.
Prețurile sunt inferioare celor de la prima ședință de licitație. Acum, un vagon EACS cu masă tara de 22 de tone se vinde cu prețuri între 38.000 și 66.000 de lei, în condițiile în care anterior au fost în plaja 51.000 – 89.000 de lei (fabricație 2000-2004).
După cum a explicat Club Feroviar, datoriile CFR Marfă către bugetul de stat prevăzute în planul de concordat sunt de aproximativ 60 de milioane de lei, cu plăți anuale de 32-33 de milioane de lei pe parcursul a doi ani.
Pentru participare, doritorii trebuie să depună cu cel puțin o zi înainte oferta de cumpărare și dovada plății de participare, cifrată la 10% din prețul de pornire a licitației.
În urmă cu o lună, întrebat despre soarta vagoanelor rămase în Portul Constanța, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a răspuns că „dacă nu pot fi transportate (vagoanele din portul Constanța – n.red.), este clar că starea lor este proastă”. „Nu văd altă destinație decât fier vechi. Cei de la ANAF au sechestru pe vagoane. O să avem zilele viitoare o discuție. Cele 350 de vagoane rămase în Portul Constanța din 700 să poată să fie valorificate rapid și liniile să fie eliberate. Toate cele 700 de vagoane erau sub sechestru. De fapt, sunt mii de vagoane. Nu doar din Port. Din cele 357 de vagoane, să spun mai precis, unele au putut fi transportate. Celelalte nu pot fi momentan transportate”, a mai precizat ministrul.