Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru „Proiecte tip Quick Wins” – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii pe Linia CF „APAHIDA – BAIA MARE”, pe intervalul de stații Gherla – Dej Călători.
Potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” SA, în cadrul procedurii, asocierea DRUM ASFALT SRL – ZUE SPOLKA AKCYJNA a depus șase oferte pentru fiecare lot în parte, astfel:
► Lot 1 – între stațiile CF Gherla – Dej Călători, km 33+300 – km 38+000 (fir I)
► Lot 2 – între stațiile CF Gherla – Dej Călători, km 33+300 – km 38+000 (fir II)
► Lot 3 – între stațiile CF Gherla – Dej Călători, km 38+000 – km 41+500 (fir I)
► Lot 4 – între stațiile CF Gherla – Dej Călători, km 38+000 – km 41+500 (fir II)
► Lot 5 – între stațiile CF Gherla – Dej Călători, km 41+500 – km 45+450 (fir I)
► Lot 6 – între stațiile CF Gherla – Dej Călători, km 41+500 – km 45+450 (fir II)
Valoarea totală estimată a achiziției – 89.683.781,74 lei, fără TVA
► Lot 1 – 17.519.113,25 lei, fără TVA
► Lot 2 – 17.519.113,25 lei, fără TVA
► Lot 3 – 12.716.911,57 lei, fără TVA
► Lot 4 – 12.716.911,57 lei, fără TVA
► Lot 5 – 14.968.798,05 lei, fără TVA
► Lot 6 – 14.242.934,05 lei, fără TVA
Finanțarea este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, iar principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță.
În ceea ce privește firma care a depus oferte, aceasta are un cod CAEN de lucrări de drumuri, nu de căi ferate. Anterior, CFR SA s-a apărat menționând codul general, și anume 421, care prevede lucrări de drumuri și căi ferate, fără a menționa că de fapt codul real al Drum Asfalt e 4211 (subcod) care menționează doar lucrări de drumuri, cele de căi ferate fiind 4212.
Firma Drum Asfalt nu e însă la prima licitație de lucrări tip Quick Wins la CFR SA.
Drum Asfalt e parte a grupului de firme din jurul Selina, unul dintre constructorii importanți de drumuri din vestul țării. Compania este deținută de Floare Petroi, despre care presa a scris că este un interpus al lui Beniamin Rus, patronul Selina. Drum Asfalt apare în multe asocieri cu Selina Bihor.