Ministerul finlandez al comunicațiilor și Transporturilor a publicat un raport care arată că trecerea întregii rețele feroviare la ecartamentul de 1435 mm ar avea mai multe efecte negative decât avantaje.
Studiul a fost comandat de firmele Proxion, Ubigu Oy și Destia după ce anul trecut Comisia Europeană a anunțat intenția sa de a impune țărilor membre ecartamentul de 1435 mm pe toate liniile ce formează coridoare TEN-T.
Finlanda pledează pentru o libertate a fiecărei țări de a alege măsura în care se face trecerea la ecartamentul european. Raportul scrie că din punct de vedere operațional conversia nu este una economică, lucru care se schimbă doar dacă se iau în considerare considerente de securitate a aprovizionării.
Propunerile Comisiei Europene sunt ca proiectele TEN-T să conțină obligatoriu trecerea sectoarelor respective la standardul de 1435 mm. Finlanda se gândește ca mai degrabă să construiască noi rute la acest standard, chiar și paralele cu rutele vechi ce folosesc standardul de 1524 mm.