Finlanda a comandat 60 de locomotive diesel de la Stadler

Grupul VR a achizitionat 60 de locomotive diesel fabricate de Stadler in cadrul unui contract in valoare de 200 de milioane de euro, cu optiunea de a comanda alte 100 de locomotive si posibilitatea de a achizitiona si servicii de intretinere a locomotivelor de la Stadler. Noile locomotive vor fi folosite pentru servicii de manevra in triaje, pentru incarcarea si descarcarea marfurilor si pentru trafic feroviar pe sectiunile de cale ferata neelectrificate. Vehiculele vor fi adaptate conditiilor climatice extreme din Finlanda si pot fi operate si la temperaturi de -40°C.
Primele locomotive diesel noi vor fi introduse in serviciu in 2022, iar restul vor fi livrate in Finlanda pana in 2025. Aceste locomotive vor inlocui treptat locomotivele diesel fabricate in anii 60, 70 si 80.
„Noile locomotive vor aduce beneficii industriei finlandeze deoarece vor fi utilizate cu precadere pentru transportul de marfa. De asemenea, acestea vor reduce emisiile poluante deoarece noul model depaseste cu siguranta performantele de mediu si eficienta energetica ale locomotivelor diesel vechi”, a declarat Rolf Jansson, Presedinte si CEO al Grupului VR.
Conform companiei, locomotivele diesel sunt inca o necesitate deoarece majoritatea liniilor din triaje, dar si 45% din reteaua feroviara finlandeza, sunt neelectrificate. Jansson a explicat ca cererea pentru locomotive diesel va scadea de la cele aprox. 200 de unitati din prezent datorita electrificarii liniilor si a capacitatii diesel suplimentare a locomotivelor Sr3 actuale.
Locomotiva cu o lungime de 18 m are o forta maxima de tractiune de 346 kN si este capabila sa tracteze un tren de 2000 de tone. Vehiculele pot atinge o viteza maxima de operare de 120 km/h.