Extinderea liniei C a metroului din Roma continuă, deoarece Consiliul Municipal al Capitalei a aprobat un proiect de acord cu Ministerul Infrastructurii și Transporturilor pentru o finanțare de 4 miliarde de euro.
Proiectul de extindere include secțiunea de la San Giovanni la Venezia, cu trei stații, care este în prezent în construcție, iar de la stația Venezia, linia va fi extinsă până la Clodio/Mazzini, oferind pasagerilor patru stații noi. De asemenea, autoritățile intenționează să construiască o secțiune de 2,9 km de la Clodio/Mazzini la Farnesina, care va fi deservită de două stații.
„Dorim ca această infrastructură strategică să ajungă la Farnesina trecând prin San Pietro [Sfântul Petru] pentru a oferi orașului un sistem de transport public mult mai eficient și durabil. Jubileul extraordinar din 2033 [pentru comemorarea a 2.000 de ani de la moartea lui Hristos] poate fi o oportunitate extraordinară de a accelera acest drum pe care Roma îl merită. Sper să putem atinge acest obiectiv prin reînnoirea colaborării instituționale cu guvernul și regiunea, care ne-a ajutat să obținem rezultate excelente pentru lucrările Jubileului din acest an: este o cale virtuoasă care poate garanta condițiile pentru a oferi Romei, într-un anumit interval de timp, o nouă linie de metrou, esențială pentru a fi la același nivel cu alte mari capitale europene”, a declarat primarul Romei, Roberto Gualtieri.
Primăria Romei precizează că aceeași rezoluție a fost aprobată și pentru ajustarea contractuală pentru costurile mai mari ale extinderii de la stația Colosseum/Fori Imperiali la stația San Giovanni (cu excepția stației).
Valoarea totală a finanțării pentru noile tronsoane și pentru ajustarea costurilor pentru tronsonul aflat în prezent în construcție este de aproape 4 miliarde de euro.
Aceasta este o veste extraordinară pentru orașul nostru, deoarece construcția întregii linii C de metrou este de o importanță fundamentală pentru mobilitatea Romei, deoarece conectează cele mai importante puncte de atracție a traficului, atât din punct de vedere rezidențial, cât și terțiar. Și este, de asemenea, o linie strategică pentru rețeaua de schimburi feroviare pe care o va crea, la Ottaviano și San Giovanni cu linia A, cu linia B la Colosseum și la Piazza Venezia cu viitoarea linie D. O adevărată revoluție în mobilitate care va afecta numeroase cadrane și sute de mii de locuitori și lucrători”, a declarat consilierul pentru mobilitate al Romei Capitale, Eugenio Patanè.
Webuild este implicată în construcția prelungirii liniei. În iunie 2023, consorțiul Metro C condus de Webuild și Vianni Lavori a lansat construcția stației Venezia, iar în acest an este de așteptat ca prelungirea Porta Metronia – Colosseo/Fori Imperiali să intre în funcțiune.
În 2022, guvernul italian a alocat 1,6 miliarde de euro pentru finalizarea liniei C, cu 610 milioane de euro destinate stației Venezia și 990 de milioane de euro pentru extinderea ulterioară până la Clodio/Mazzini.
Noile stații trei stații ale prelungirii în construcție – Porta Metronia, Colosseo-Fori Imperiali și Venezia – afre situate în centrul istoric. Celelalte stații, Chiesa Nuova, San Pietro, Ottaviano și Clodio/Mazzini, sunt în faza de proiectare. Proiectul include, de asemenea, 4 stații de schimb în San Giovanni și Ottaviano (cu linia A), Colosseo (cu linia B) și Pigneto, care asigură legătura cu rețeaua feroviară de navetiști prin linia FL1 (Fiumicino Aeroporto – Fara Sabina) și FL3 (Roma-Capranica-Viterbo rail line).
O caracteristică distinctivă a proiectului liniei C a metroului din Roma este includerea arheostațiilor, care servesc drept muzee extinse și integrate, care îmbină perfect transportul modern cu patrimoniul istoric bogat al orașului. Aceste arheostații nu numai că vor facilita călătoria eficientă, dar vor conecta și unele dintre cele mai importante repere culturale din Roma, oferind pasagerilor o ocazie unică de a experimenta pe viu istoria antică a orașului. Traseul va fi îmbogățit de numeroase descoperiri arheologice scoase la iveală în timpul procesului de excavare, transformând fiecare stație într-un sit cu valoare istorică și educațională.
În plus față de stația San Giovanni, deja funcțională, viitoarele arheostații vor fi amplasate strategic la Porta Metronia, Colosseo/Fori Imperiali și Venezia, permițând o legătură mai profundă între trecutul și prezentul orașului.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com