Comisia pentru transporturi din California a aprobat finanțarea unui tren electric cu baterii Stadler (BEMU) și a lucrărilor de întreținere și de modernizare a instalațiilor de încărcare aferente, permițând astfel operatorului Caltrain să extindă serviciul cu emisii zero pe liniile neelectrificate.
Vehiculul cu patru vagoane este format din trei vagoane de pasageri și un cap de baterie, care găzduiește bateria și echipamentul de alimentare.
Autoritatea a angajat fonduri dintr-o finanțare de 80 de milioane USD acordată de California State Transportation Agency (CalSTA), care va permite Caltrain să introducă trenuri fără emisii atât pe zona de servicii electrificate a coridorului San Francisco – San José, cât și pe porțiunea de coridor de la stația Tamien din San Jose până la Gilroy, care nu este electrificată.
Trenul va fi achiziționat în cadrul unui contract semnat cu Stadler pentru furnizarea a 19 EMU cu șapte vagoane și include o opțiune pentru un pilot BEMU. În cazul în care proiectul va fi fezabil, Caltrain va comanda șase BEMU.
Trenul BEMU se va încărca în timp ce trenul circulă pe curent aerian în zonele de servicii electrificate și apoi va folosi încărcătura bateriei pentru a călători „off-wire” în zonele de cale ferată neelectrificate. Acest lucru va deschide calea pentru ca în viitor Caltrain să opereze un serviciu cu emisii complet zero.
„California continuă să conducă tranziția către un sistem de transport curat și electrificat, de data aceasta cu primul tren feroviar de pasageri cu unități multiple electrice pe baterii din țară”, a declarat secretarul pentru transporturi din California, Toks Omishakin.
Înainte de această opțiune, Caltrain ar fi trebuit să folosească trenuri diesel pe coridorul neelectrificat. Finanțarea acordată de CalSTA acoperă, de asemenea, costul testelor la Centrul de testare a transporturilor din Pueblo, Colorado, precum și modernizarea instalației centrale de întreținere din San Jose și a zonei de popas și a stației din Gilroy pentru a facilita încărcarea și întreținerea.
Demonstrația trenului Stadler cu baterii electrice în funcțiune va fi prima dată când această tehnologie cu două niveluri va fi pusă în funcțiune pe un tren de navetiști din Statele Unite. De asemenea, se așteaptă ca trenul să fie testat și pe alte coridoare feroviare interurbane și regionale, dacă acest lucru este fezabil.
„Suntem încântați să fim primii din țară care pilotează acest serviciu bi-nivel electric hibrid și cu baterii pentru a ne extinde serviciul cu emisii zero dincolo de zonele noastre de servicii electrificate. Cu BEMU vom crea nu numai un serviciu mai sustenabil și mai ecologic, ci și timpi de călătorie mai rapizi și mai fiabili pentru călătorii”, a declarat Jeff Gee, președintele consiliului de administrație al Caltrain.
Conform planului demonstrativ actual, BEMU se va încărca în timpul operațiunilor între San Francisco și San Jose, iar apoi va funcționa cu ajutorul bateriei pe liniile neelectrificate între San Jose și Gilroy, cu călătorii demonstrative intermitente până la Salinas. Scopul este de a demonstra succesul operațiunilor de serviciu și de a învăța din această implementare pentru a oferi o foaie de parcurs pentru viitoarele operațiuni și achiziții de BEMU.
Dacă vor avea succes, BEMU ar putea înlocui locomotivele diesel învechite pe liniile neelectrificate. Acest lucru include îmbunătățirea potențială a timpilor de serviciu către Gilroy, ca urmare a unei performanțe mai bune a BEMU în comparație cu locomotivele diesel, îmbunătățirea timpilor de călătorie pe întregul coridor și reducerea costurilor de serviciu ca urmare a eliminării locomotivelor diesel din serviciu, precum și o fiabilitate sporită în cazul în care sistemele de alimentare aeriene nu funcționează sau în cazul unor întreruperi ale utilităților.
Aceste trenuri EMU, împreună cu demonstrația BEMU, vor permite Caltrain să opereze peste 90% din serviciul său cu trenuri electrice, în beneficiul pasagerilor și al comunităților de pe întreg coridorul.
Trenul va fi pus în funcțiune după teste suplimentare și certificări din partea agențiilor de reglementare.