Compania CFR Marfă scoate din nou joi la licitație cu strigare ferryboat-ul Eforie, după ce la primele două ședințe de vânzare de la Bursa de Mărfuri nu a găsit niciun cumpărător.
Bursa Română de Mărfuri are programată joi dimineață, 14 septembrie, ora 10.00, o ședință de licitație pentru vânzarea navei ferry-boat Eforie, aparținând CFR Marfă. Ședința de vânzare este a treia și are loc la exact o săptămână după ultima ședință în care nu s-a reușit vânzarea.
În ultimele două săptămâni, CFR Marfă a avut două ședințe de licitație cu strigare la Bursa Română de Mărfuri pentru ferryboat-ul Eforie. Potrivit anunțului, vânzarea se face prin licitație deschisă urmată de strigare liberă a prețului. CFR Marfă împreună cu BRM vor demara noi runde de vânzare a navei, în primele trei runde, cel puțin, fiind așteptată o menținere a prețului de pornire în licitație.
Cel mai probabil, CFR Marfă nu va primi nicio ofertă până nu va micșora prețul, dorința cumpărătorilor fiind de a obține cu cât mai puțini bani navele. Odată vândut primul ferry-boat, Eforie, va urma vânzarea celui de-al doilea, respectiv Mangalia.
În 2009 CSAT a stabilit că sunt dotări strategice din punct de vedere militar
România deține două nave ferry-boat, respectiv Eforie și Mangalia, construite în 1991 și 1988 pentru a asigura transportul vagoanelor, containerelor și camioanelor TIR între porturile Constanța și Samsun (Turcia), în condițiile în care, până în anul 1990, exista un trafic important între România și țările asiatice, în special Turcia și Iran. Cele două nave au un deplasament de 12.000 tdw fiecare și pot încărca la bord 40 de tiruri sau 40 de vagoane. Cele două nave, Mangalia și Eforie, au fost oprite la țărm în august 2008, respectiv mai 2009. Statul român, printr-o decizie a Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) a decis ca cele două nave să fie păstrate în stare de funcțiune, având statut de „dotări strategice din punct de vedere militar”.