vineri, aprilie 19, 2024
spot_img

Ferrovie Nord Milano si Hitachi semneaza un acord pentru trenuri noi

Ferrovie Nord Milano (FNM) si Hitachi Rail Italia au semnat un acord pe opt ani pentru livrarea a 50 pana la 120 de trenuri supraetajate de mare capacitate. Acordul prevede livrarea unor trenuri electrice, supraetajate, bidirectionale, cu structura fixa.
In cadrul acordului, cantitatea minima garantata este de 50 de trenuri cu o valoare totala de 423,85 milioane de euro. Incepand cu 2020, Hitachi Rail Italia va livra 30 de trenuri a cate patru vagoane in valoare de 237,5 milioane de euro, ceea ce inseamna 7,9 milioane de euro pe an. Vehiculele vor putea transporta 466 de pasageri pe scaune si 449 de pasageri in picioare. Trenurile sunt proiectate sa atinga o viteza maxima de 160 km/h. Cele 20 de trenuri a cate cinci vagoane au o valoare totala de 186,3 milioane de euro si o valoare de 9,3 milioane de euro pe tren. Cu o lungime de 136,8m, aceste vehicule au 598 de scaune si o capacitate de 575 de locuri pentru pasagerii care calatoresc in picioare.
Acordul cadru include si posibilitatea de a atribui serviciile de intretinere a trenului companiei Hitachi Rail Italia pentru o perioada de trei ani.
Pe langa Acordul Cadru, Ferrovienord, o companie controlata de FNM in proportie de 100%, a semnat un prim contract cu Hitachi Rail Italia pentru livrarea a 30 de trenuri cu o lungime redusa pentru suma totala de 237,5 milioane de euro. Livrarea primelor trenuri va incepe in 20 de luni dupa semnarea contractului.
„Procesul de reinnoire a parcului de vehicule pe care il derulam conform liniilor directoare ale Regiunii Lombardia ne va permite sa oferim un serviciu mai bun sutelor de mii de calatori care calatoresc in fiecare zi cu trenul in Lombardia. Suntem constienti de faptul ca o buna calitate a serviciului creste cererea; obiectivul nostru este sa crestem numarul de persoane care aleg trenul ca mijloc de transport, a declarat Presedintele FNM, Andrea Gibelli. Noile trenuri vor fi dotate cu un sistem de iluminat cu LED, WiFi, prize conectate la 220 V si USB, un sistem de informare a calatorilor, dispozitive de numarat pasagerii, camere laterale si frontale, diagnoza de control de la distanta si un sistem de supraveghere inteligenta care are la baza o tehnologie de detectie a comportamentului anormal.
Trenurile vor fi dotate cu sistemul ERTMS/ETCS care, datorita celor mai inalte standarde de siguranta, permite imbunatatirea capacitatii traficului pe reteaua de cale ferata.
Pentru pasagerii cu mobilitate redusa, imbarcarea in vehicule este asigurata de o platforma mobila care compenseaza spatiul dintre tren si peron.
Trenul este prietenos cu mediul si garanteaza un consum de energie cu 30% mai redus, un nivel redus de zgomot, un sistem de recuperare in timpul franarii, utilizarea materialelor inovatoare care permit reducerea greutatii si un nivel ridicat de reciclabilitate si biodegradabilitate (95%). In plus, trenul este dotat cu spatii pentru biciclete si prize pentru reincarcarea bicicletelor electrice.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole