spot_img
miercuri, februarie 8, 2023
spot_img

Ferrovie dello Stato anunta investitii de 94 miliarde de euro

TRENI EUROSTAR ALTA VELOCITA' FRECCIAROSSA E FRECCIARGENTO Laterina (Arezzo), luglio 2009: Un treno Eurostar Italia Alta Velocità Etr 500 Frecciarossa attraversa il Viadotto Orano, nell’area delle “Balse”, ovvero le tipiche formazioni montagnose dei calanchi in provincia d’Arezzo © Roberto Caccuri/ContrastoInvestitii de 94 de miliarde de euro si dublarea veniturilor anuale au fost anuntate pentru urmatorii zece ani de catre Caile Ferate Italiene (Ferrovie dello Stato), potrivit planului strategic de business. Planul, elaborat pentru perioada 2017 – 2026, prevede o transformare radicala a companiei de cai ferate, aceasta urmand sa devina o „poarta care un ecosistem al mobilitatii”, cuprinzand caile ferate, transportul rutier si sistemul carsharing din perspectiva „integrarii si concurentei”.

Veniturile anuale vor creste de la 9 miliarde euro in 2016 la 17,6 miliarde euro in 2026, cu o rata a castigurilor si profitabilitatii EBITDA de la 2,3 miliarde euro pe an la 4 miliarde euro pe an.

Planul strategic se axeaza pe cinci piloni de baza precum mobilitate integrata si inclusiva, logistica integrata, integrarea infrastructurilor de transport feroviar si rutier, dezvoltare internationala si digitalizare ca factor comun al intregului plan strategic.

Astfel, Ferrovie dello Statto are la dispozitie 73 de miliarde de euro pentru infrastructura feroviara, 14 miliarde de euro pentru achizitia de material rulant și 7 miliarde de euro pentru dezvoltare tehnologică. Mai mult de jumătate din resurse sunt disponibile, 58 de miliarde de euro, inclusiv 23 de proiecte de auto-finanțate și 35 de proiecte cu finnatare deja alocata sunt incluse în acest nou plan de business.

Din punct de vedere al transportului feroviar pe distanțe medii și lung, obiectivul consta in menținerea nivelurile de calitate obținute prin extinderea acestor standarde pentru întreagul parc de material rulant, grație livrarii trenurilor Frecciarossa 1000.

În ceea ce privește transportul regional, schimbarea reală a ritmului este deja prevazuta, datorită acordului-cadru de aproximativ 4 miliarde semnat pentru furnizarea de 450 de trenuri regionale noi (300 de mare capacitate si 150 de capacitate medie), la care vor fi adăugate 50 de trenuri diesel. Estimările preconizeaza o creștere globală a proporției de locuri / km între 8 și 10% până în 2026. In prezent, cu toate acestea, deja 20% din parcul de material rulant este reînnoit, datorită trenurilor noi livrate în 2014.

Sunt prevazute investiții feroviare de 62 de miliarde de euro, inclusiv 33 de miliarde de euro pentru reteaua conventionala de cale ferata 24 de miliarde de euro pentru rețeaua AV / AC și coridoarele TEN-T europene precum și 5 miliarde de euro în tehnologii pentru infrastructură solidă, care să permită o mobilitate modernă și sistemica pentru pasageri și mărfuri: tunelul de bază Brenner și coridorul Torino-Lyon pentru a finaliza partea italiană a celor patru coridoare TEN-T care traversează Italia și leagă regiunile europene cele mai dens populate și cele mai productive; coridorul Milano – Veneția, care în decembrie va face un pas înainte prin activarea comercială a liniei Treviglio – Brescia; infrastructură și tehnologie pentru modernizări în nodurile urbane ale orașelor mari (Milano, Genova, Florența, Roma) pentru a crește capacitatea de trafic și, prin urmare, numărul de trenuri în timpul orelor de vârf; la sud, deschiderea lucrarilor la linia Napoli – Bari, peste 6 miliarde de euro pentru a conecta două zone ajungând la o cotă de peste 40% din producția de piață în Sud; în Sicilia, cel mai important proiect fiind coridorul Palermo – Catania – Messina. Se preconizeaza dezvoltarea coridorului de la Marea Adriatică, între Bologna, Bari și Lecce (cu termen de finalizare în 2018), cu o economie totală de timp de aproximativ o oră, iar ruta Salerno – Reggio Calabria va beneficia de timpi mai redusi ai calatoriei datorită modernizarii tehnologiei si a infrastructurii feroviare. În cele din urmă, se vor realiza conexiuni mai solide cu principalele porturi italiene.

Ultimele Articole