VIDEO Ferotrans TFI Iași, în conflict cu olandezii pentru 48 de rame diesel Buffalo

Ferotrans TFI Iași se judecă cu Nederlandse Spoorwegen, căile ferate olandeze, de la care a cumpărat în urmă cu doi ani 48 de rame diesel Buffalo, dar care nu au mai ajuns în România.

Ferotrans TFI Iași

Nederlandse Spoorwegen vrea să anuleze vânzarea a 48 de trenuri diesel către societatea ieșeană, potrivit unor informaţii publicate în presa olandeză și citate de Economica.net.

Trenurile numite Buffalo au fost cumpărate în 2017 şi urmau să ajungă în România până în martie 2018. Presa olandeză menţionează că operatorul român ar fi transmis că îi este mai greu decât anticipa să ducă trenurile în România, dar nu precizează şi motivul.

Ferotrans TFI Iași, în proces cu Nederlandse Spoorwegen

Nederlandse Spoorwegen se judecă acum cu Ferotrans TFI. Cele 48 de trenuri diesel au fost fabricate în perioada 1996 – 1998 de către fostul producător german Talbot. După ce olandezii au cumpărat trenuri electrice noi şi au electrificat toată reţeaua de cale ferată, aceste rame diesel au fost scoase din circulaţie în 2017, la jumătatea duratei lor de viaţă, de 40 de ani. Cum în România rețeaua de cale ferată este electrificată doar în proporție de 40%, trenurile de la olandezi ar fi fost binevenite.

Firma Ferotrans TFI din Iași este controlată de Dumitru Anchidin. Firma înfiinţată în urmă cu 10 ani a obţinut în 2018 un profit net de 1,79 milioane de lei, la afaceri de 2,78 milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice. Autoritatea Feroviară Română (AFER) i-a retras în 2011 licența de operator feroviar.