miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Fată căzută pe linia de metrou

O fată de 13 ani a căzut luni seară pe linia de metrou in stația Unirii 1 din București. Ea a fost salvată înainte de a păți ceva.

Luni la ora 18:54, la stația de metrou Piața Unirii 1, linia 1 a avut loc un incident în care a fost implicat un călător, potrivit unui comunicat de presă Metrorex. Din primele informatii, acesta a alunecat din greșeală în calea de rulare, fiind extras fără vătămări corporale.
Conform procedurilor care se aplică in astfel de situații, a fost solicitată intervenția echipajelor SMURD și a Poliției Metrou.
Acest eveniment regretabil este cercetat de Polișie.
„Precizăm că circulația trenurilor a fost reorganizată între stațiile Piața Unirii 1 – Eroilor 1, înregistrându-se întârzieri minime.
De asemenea, reiterăm că pe parcursul călătoriei este foarte important ca toate regulile de călătorie să fie respectate de către utilizatorii serviciului de transport public subteran, în special regula care specifică:”În așteptarea trenului nu staționați dincolo de banda de siguranță marcată la marginea peronului.”, afirmă Metrorex.

Populism la Transporturi

Trebuie amintite însă promisiunile conducerii Ministerului Transporturilor potrivit cărora urmau să fie montate în stații paravane de sticlă, cu uși care să se deschidă doar după oprirea trenurilor în stații. Ideea a fost lansată în decembrie 2017 de către ministrul de atunci al Transporturilor, Felix Stroe. O astfel de soluție este însă un lux care nu e întâlnit pretutindeni nici măcar în capitalele unor țări mai bogate.

În 2017 Felix Stroe anunţa că din 2018 staţiile de metrou vor fi securizate cu paravane din sticlă. Promisiunea fusese făcută după ce în stația Dristor un călător a fost împins spre linie la intrarea trenului în stație, pierzându-și viața. Metroul bucureştean urma să dispună de noi sisteme de protecţie împotriva oricăror pericule la care ar putea fi supuşi călătorii. În primul rând, erau promise panouri din sticlă incasabilă la marginea peroanelor. Aceste paravane urmau să aibă uşi care să coincidă cu locul unde sunt uşile de acces ale trenului oprit în staţie.

În plus, staţiile vor avea mai multe camere de supraveghere.  „Vor fi paravane cu uşi care se potrivesc perfect cu uşile vagoanelor, cum aţi văzut probabil în aeroporturi sau la metrourile din străinătate. Aceste paravane, din sticlă incasabilă, vor sta închise cât timp nu este tren în staţie, iar uşile lor se vor deschide odată cu uşile trenurilor sosite în staţie. Paravanele vor fi montate la nivelul benzii galbene de atenţie care acum se află pe marginea peronului”, spunea ministrul de resort.

Bineînțeles că timpul a trecut, Felix Stroe a fost schimbat din funcția de ministru, iar de promisiunile de atunci puțină lume își mai amintește. (D.C.)

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole