luni, septembrie 2, 2024
spot_img

Dispoziție a CFR Călători: fără aer condiționat la trenuri pe Constanța-Mangalia

O dispoziție venită din centralul Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători, de a nu asigura aer condiționat la trenuri pe Constanța-Mangalia, i-a revoltat pe pasageri.

UPDATE. În cele din urmă, responsabilii CFR Călători au răspuns solicitării noastre:

”CFR Călători face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare. Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. În plus, atunci când sunt situații de caniculă (cod roșu), la bordul trenurilor se află personal tehnic de intervenție. Cu toate acestea, în zilele cu temperaturi caniculare există situații în care instalațiile de climatizare din dotarea vagoanelor de călători sunt suprasolicitate și intră în regim <avarie răcire>, mai ales în condițiile unui grad de ocupare apropiat de 100% din numărul de locuri. În astfel de cazuri, instalațiile funcționează în regim de ventilație. Funcționarea cu intermitență, în parcurs, a instalației de climatizare a trenului IR 1922 Arad – București Nord – Mangalia, are drept cauze avariile temporare care pot să apară pe fondul temperaturilor de peste 35 grade. Menţionăm că secţia Constanţa – Mangalia este neelectrificată, iar compunerea trenului s-a realizat astfel încât să răspundă cerinţelor crescute de trafic existente în această perioadă, context în care instalațiile de climatizare, în anumite situații, să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare”.

Și acum precizarea noastră: La ora 10 dimineața nu au fost peste 35 de grade pe litoral. Și nici la ora plecării din stația Arad, în seara zilei precedente, nu era caniculă.

ȘTIREA INIȚIALĂ:

Situația a ieșit la iveală vineri dimineață, când călătorii din trenul IRN 1922 Arad-Mangalia au constatat că după plecare din stația Constanța instalația de climatizare nu a mai funcționat.

În urma reclamațiilor făcute de călători, aceștia au fost informați de partida de tren că din ordinul directorului (nu au precizat care director) s-a dat dispoziție ca trenul respectiv, dar și altele să circule de la Constanța la Mangalia și retur fără instalația IT, cea care asigură inclusiv funcționarea aerului condiționat.

Trenul IRN 1922 a plecat joi seara din Arad la ora 18,04 și a ajuns la destinația finală, Mangalia, vineri 10,34, cu o întârziere de 13 minute față de programul stabilit. La ora respectivă, temperatura exterioară depășea 25 de grade Celsius, iar din cauza faptului că geamurile nu se deschid în vagoane s-a creat o adevărată saună.

CFR Călători nu este obligată, dar poate să asigure aer condiționat la trenuri pe Constanța-Mangalia, din respect pentru pasageri

Potrivit clasificării rangurilor de trenuri, operatorii nu sunt obligați să asigure climatizare la trenurile Regio. De la Constanța la Mangalia, garniturile circulă în regim Regio – bunăoară IRN 1922 se ”transformă” în R 8813 de la stația Constanța. Totuși, chiar dacă nu este obligat, operatorul feroviar de stat ar fi putut să nu oprească instalația de aer condiționat la trenuri pe Constanța-Mangalia, măcar din respect pentru clienții plătitori.

Tot pentru corectitudine, trebuie să precizăm faptul că la trenurile cu multe vagoane, cum este cazul IRN 1922 (R 8813) locomotiva diesel GM nu poate asigura întotdeauna funcționarea climatizării la parametri optimi în toate vagoanele. Însă ar fi funcționat măcar în câteva, dacă instalația IT ar fi fost cuplată.

Responsabilii SNTFC CFR Călători au refuzat să ofere un punct de vedere în această chestiune.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole